Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har färgen på seglet nån betydelse??

  • Har färgen på seglet nån betydelse??

    Publicerad av anonym-anvandare på 6 januari, 2002 vid 10:48

    Hadde bestämt mig för en ny V8 2002, men blir fundersam när jag spanar in nya färgen på neilpryde.com.
    Är man bara en idiot som bryr sig eller, för V8:an har ju hittills varit suveränt?????

    OK även om det nu finns fler färger så kvarstår ändå frågan, ….

    surfskutt svarade 22 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 14:03

    Det har en mycket stor betydelse. Ett rött segel t ex planar mycket tidigare, medans ett grönt é lite mer stabilt än ett gult å passa dig för vita mast trumpor, ja säger bara det.
    Du har fattat grejen med windsurfing, det gäller att va snygg på vattnet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 16:33

    Ahaaa, då blir det väl Gaastra i år igen då.

  • peter-andersson

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 17:19

    Det du kan tänka på är ju att en ljus maststrumpa kan förlänga livslängden på masten, det blir ju nämligen inte lika varmt därinne då.

    ///Peter A

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 17:25

    Färgen är helt avgörande! Olika färger, nyanser osv har helt olika inverkan på psyke, motivation etc. Har du t ex gult i seglet är det kört från början, det inte bara skriker LOOOOSER om dig, du är en LOOOOSER!!! Grönt är lugnande,det vet nog alla, du kan bli föööör lugn, kanske inte kommer igång alls. Så färgen är helt avgörande, tro inte något annat.
    Rött är för alla hotheads………………………

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 17:52

    Que????
    Vilket är den vanligaste färgen på segel i PWA i nästan samtliga dicipliner då?? Jo, guuuuuuuuult. Kanske skulle dom pröva testa nya V8:a färgen som signalerar död och förintelse om man får tro div. färgpedagoger …. hmmm passar nivån mina mina carves när jag tänker efter.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 januari, 2002 vid 02:52

    tittar man pa 2002 sa ar limegront pa vag framat men sjalv foredrar jag gult och rott som kombinerar bade fart, stabilitet och styrka!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 januari, 2002 vid 08:23

    Är nog beredd att hålla med. Om man som sponsor vill lägga ned grova pengar på reklam med bla bilder på windsurfare så kanske det inte är mörkgrå segel med inslag av svart som man tänkt sig till att börja med. Fast å andra sidan den gamla svarta VX2:an var rätt ball, typ punk-surfing.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2002 vid 20:32

    Tillbaka med Neil Prydes mylarsegel, där kunde de mixa på bäst de ville. Alla färger var med och ändå gick det inte bra för alla. Färgen är extremt viktig, kanske den viktigaste delen, skönt att någon tagit upp den tråden på konfen, äntligen nån som fattar!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 07:05

    Vita, enkla segel segel till race där masten inte blir så uppvärmd och man kan gömma sig i mängeden under start för att slippa bli tagen för tjuvstart bara för man hade det färggladaste seglet. + att vara svårupptäckt på vattnet av bevakande konkurenter.

    Så skrikigt segel som möjligt med starka färger och fula mönster i Wave och Freestyle för att synas så bra som möjligt för dommare och publik. Och tjäna extra poäng på detta.

    Freeride likt ovan beroende på om man vill synas eller ej.

    Nybörjarsegel ska vara i klara oranga och gröna färger så att instruktörer ser seglaren, och eventuella räddningshelikoptrar hittar lättare försvunna seglare lättare.

  • mexi_

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 07:37

    Ett ord: Klepper – 272, säger allt………………………

  • adde

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 09:48

    Hur viktigt är det egentligen att fenan matchar segler? I färg alltså.

    Är det generellt så att i varmare vatten så skall man ha en ljusare fena, eller är det salthalten som är det avgörande?

    Och den viktigaste frågan av alla, bör jag köpa nya hängseletampar till mina nya Naish segel (de är gul-röda och tamparna är bäbisblå)? Jag vill ju inte bli tagen av polisen…

    ?

  • frog

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 10:28

    Bild på en Klepper 272…..
    http://www.meyer-co.de/tobi/klepper.html

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 12:19

    Bäbisblå tampar till gulröda segel……..
    Du är körd hos domarna redan innan du fått din utrustning godkänd. Årets tampfärg är laxrosa.

  • adde

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 12:25

    Vad är vårens färger på nedhalstamp?

  • mexi_

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 12:44

    tänkte mer på den illgröna, men hittar ingen bild…………

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har färgen på seglet nån betydelse??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.