Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!

• Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!

Publicerad av s på 13 juni, 2003 vid 15:36

Oj, vad jag älskar min brist på arbetsmoral.

I morse såg jag då jag vaknade att det blåste bra mycket mer än vad de sagt på prognoserna i går kväll. En snabb koll med kompisen, han seglade 3.7 i Lejet. Jag tittar snabbt i almanackan – inga möten denna förmiddag. Vad behöver jag göra på jobbet? Det, det, det, det… ganska mycket. Jag borde åka till jobbet…. Men… det blåser ju!!!! Då behöver man inte jobba!?!? Nääää!!!! Jag vill surfa!

Jag seglade 3,5 timmar i Apelviken med 5.0:an och 8’0”:an i förmiddags istället! Det var helt underbart! VNV och mycket bra vågor.

Och nu tycker jag att jag arbetat tillräckligt för dagen – nu skall jag ut och freestyla lite i Göteborg.

Har jag arbetsmoral? Nä!
    Men jag har kul! wink.gif

/Staffan

s svarade 21 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • surfen

Medlem
    13 juni, 2003 vid 16:10

Det var mycket sunt gjort, det gör att du kommer att leva längre och friskare…Jobba kan man göra när man blir pensionär.

LEV SÅ! grin.gif

• voodoo

Medlem
    13 juni, 2003 vid 16:20

Det finns viktigare saker i livet än att jobba wink.gif

• Knatte

Gäst
    13 juni, 2003 vid 17:33

Du gjorde det ända rätta! Även jag kortade av min arbetsdag, till mer surfrelaterade ärenden efter lunchen. Och jag ångrar mig inte! grin.gif

• gurra1978

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:02

Jag vill bo på västkusten, NU! Ni verkar ha det så bra där borta. Alltid rätt vindriktning och små segel. Hur många seglingsdagar kan man räkna med om man bor på västkusten och kör 9,0 som störst? Antag att man kör året runt.

• speedjanne

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:19

Denna våren har varit den sämsta på säkert 10år här på västkusten,så det är väl därför så många skriver så in i h-e idag,för det för en gångs skull har blåst!!!!

Mvh speedjanne(3timmar hypersonic och 6,4 idag. 4timmar hyper och 8.1 igår)

• speedjanne

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:30

Staffan!!!!! fy fan va sköna dakine contour stropparna confused.gif(hette dom så?) va,som du sa.Fuktigt mjuka men ändå styva kring foten aaahhhh vad skönt!!! grin.gif grin.gif grin.gif

• Knatte

Gäst
    13 juni, 2003 vid 18:36

Håller nog inte med dig Janne!
    Det har blåst betydligt bättre denna våren en andra vårar!
    Jag har visserligen inte Vindsurfat förrän denna veckan.
    Men jag har paddlat havskajak en del denna våren och varenda gång så har det blåst tillräckligt för att surfa… Det har varit minst 5 gångar, som jag har valt kajaken när det har blåst gäss. Sedan tillkommer alla dagar när man inte orkar åka ut och surfa smile.gif

• speedjanne

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:46

Jo det har varit kasst denna våren.Kallt som fan i mars stiltje i april. mad.gif

• ola_p

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:48

Helt rätt inställning!
    Synd att det är så svårt att flexa skoltider bara… Å att det är en bit kvar till körkort å buss… Menmen, jag slutar oftast tidigt, och jag har sommarlov så… smile.gif

Testade pushtack idag… Kändes lite klurigt, fast klarade en där jag gick in lätt planande, men höll bara i sig tills jag backvindade, men kommer nog, grym känsla när man svänger tillbaka clewfirstbackvinded… Ganska tight sväng när det funkar… Blåste lite lite dock, så blev inte så många vulcanförsök… crazy.gif men gjorde iaf ngt utan ngn ordentlig avstampsvåg å det verkar inte helt omöjligt… smile.gif

• lars_k

Medlem
    13 juni, 2003 vid 18:54

Tänk om alla var som du, hur skulle det gå för sverige?
    Snygga vulcans du satte förresten wink.gif
    En annan har ju flextid, ultimata lösningen för en surfer…

• jonatan

Medlem
    13 juni, 2003 vid 19:13

Det går alldeles utmärkt att skippa skolan ibland.. tror det är 25% frånvaro man får ha och det kollar dom inte så noga ändå.. =)
    Nu är man ju arbetslös igen så det är ju inget problem.. wink.gif

• getwet

Medlem
    13 juni, 2003 vid 20:07

Kan meddela dig Gurra att även på Torö i kärringviken blev det segling idag, kunde inte själv infinna mig på grund av tidsbrist men fått rapporter om att det var helt ok! Så vinden finns nära dig …………..leta efter den bara!

• gurra1978

Medlem
    13 juni, 2003 vid 21:03

Jag vet att det finns vind. Jag var ute och seglade idag, det var min 34:e gång för i år (endast 2 bomkörningar d.v.s. utan planing, kör ej fomula). Jag är trött på att det oftast är sydvästlig vind och den kommer i full fart från atlanten och så tar fastlandet och bromsar ner vinden så när den väl kommer till Stockholm är den byig och svag. Jag vill ha förhållanden som det var på Haga över SM + lite vågor ibland. Då ska man väl bo och jobba på västkusten?

• calle_kuling

Medlem
    13 juni, 2003 vid 21:14

.. eller gotland! wink.gif *ehum* finns många bra ställen, är bara lite drogad av kärlek till denna ö!

• gurra1978

Medlem
    13 juni, 2003 vid 21:19

Gotland verkar vara ett mycket bra surfställe men finns det några jobb?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.