Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!

• calle_b

Medlem
    13 juni, 2003 vid 23:27

Igår planade jag runt på bic tecno 283 med 5.8, i 4-5 h med full lön. wink.gif

/Glad fritidsledare

Skön dag!

Ha d gött!

• watertouch

Medlem
    13 juni, 2003 vid 23:35

Visst är det underbart att helt sakna arbetsmoral! Med ett kontor vid vattnet och surfprylarna förvarade 25 meter bort, då är det verkligen svårt att sitta still när det börjar bli gäss på vattnet. Trevligare än så blir det inte. grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2003 vid 08:16

Är man lika surfintresserad som jag så borde man ju
    se till att jobba i surfindustrin eller bli vindsurfinglärare i caribien om man nu inte är
    tillräckligt bra för att bli proffs.
    Dock saknar jag lite inom surfen, så många
    duktiga seglare kalla dem B-proffs som kanske aldrig
    vinner en PWA men som är grymma.
    Tycker de borde resa jorden runt och fota och filma
    videorullar, vore kul att ha surf från andra ställen
    än hookipa.
    Danmarksurfrulle vore kul att se,
    eller vad sägs om freestyle:pros som släpper loss
    i halmstad, en sådan rulle skulle jag vilja ha.

• s

Medlem
    16 juni, 2003 vid 08:59

Janne, det har väl inte varit någon dålig vår!?!?!?!

Jag har seglat 24 dagar i vår, jag har aldrig seglat så mycket under våren någon gång! Det är sant att det var svinkallt i mars och en ganska vindfattig April – men sedan har det ju blivit riktigt bra!!! Det enda negativa är att man får åka några mil, men det är det ju värt!
    Kolla min surfdagbok så ser du hur jag seglat.

/Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 12:29

Nämen de va ju fan……. när man inte kan segla i mars-april…..ÄR EN VÅR SOM SUGER!!!!!!

• s

Medlem
    16 juni, 2003 vid 12:56

Man kunde segla i Mars – men det var kallt (och lite is i början). Och det var trots allt fem-tio dagar som man kunde segla i April. Sedan har Maj till och med dags datum bjudit mig på 19 dagar. Förra veckan kunde vi tex segla måndag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Dvs. 6 av 7 dagar. Jag seglade dock ”bara” fem av dessa.

Det är inte vad jag kallar en vår som suger!
    Men det gäller ju att ta vara på tillfällena.

/Staffan

• speedjanne

Medlem
    16 juni, 2003 vid 17:28

Anser inte maj en riktig vår månad.
    En bra vår börjar 19 feb med 2 bra dagar med 5.0 i långrunda Björlanda kile. Sen två bra helger fram till 1april då man kan börja köra ordentligt utan att tassarna fryser bort!! Sen gäller det som du säger att ta tillvara tillfällena,som du och jag gjorde 5maj.Sol och 15m/s vid 11tiden när vi gick ut,regn och 5m/s när folk kom från sina jobb vid 16tiden grin.gif.

• s

Medlem
    16 juni, 2003 vid 18:13

Sköna maj välkommen! tadadadadaaaa
    Kan det vara mer vår Janne?

Jodu, den femte maj var fin! Och fler sådana dagar hoppas jag kommer!

Förresten så måste jag tipsa dig om att inte boka upp något på midsommarafton! Det verkar som om traditionen inte bryts i år heller – det kommer blåsa.
    Och på midsommarafton är jag på bröllop, det startar kl.17. När under midsommarafton visar Windguru tre stjärnor? Kl.17!
    Han som gifter sig är vindsurfare. Vi protesterade omedelbart då vi hörde att de skulle gifta sig på midsommarafton! Det var någon gång i höstas. ”Då blåser det och vi skall vara i Klitmöller!!! Då har vi inte tid för bröllop! Byt helg!” sa vi samstämmigt. Men han lyssnade inte (egentligen så är det så att det redan visar sig vem som bestämmer i det förhållandet – han hade/har inget att säga till om). Tragiskt! Vi funderar på om man bara kan komma till festen, eller kanske bara närvara på vigseln. Hur som helst så kommer vi lukta våtdräkt under kostymen om prognosen håller i sig!

/Staffan

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har jag dålig arbetsmoral? Jag vill bara surfa!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.