Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Har ni sett hur snabbt de kite:ar?

• jps

Medlem
    22 september, 2006 vid 15:01

Platt var ordet!

Skapligt grunt säkert också.

• rabbit

Medlem
    22 september, 2006 vid 15:04

Men det ser för taskigt ut.
    Såg nån film tidigare i somras när dom speedade med kite.
    Kroppspositionen påminner om en riktigt kass nybörjare på vattenskidor. Och dom ser inte ut att ha någon kontroll alls över var dom är på väg.
    Den sistnämnda observationen kan ju givetvis vara min okunskap om kajt som lyser igenom.

Windsurfing är ju estetiskt tilltalande förutom alla andra skäl till att vi håller på med det…

-fred, vind och snö.
    /r

• getwet

Medlem
    22 september, 2006 vid 15:07

Sjukt plattvatten……..och tokgrunt, kul med ett kastfall där! Faktiskt svider det lite att en kitetare seglar snabbare och det rejält än snabbaste svensk!

• surfan

Medlem
    22 september, 2006 vid 16:26
    getwet wrote:
    Sjukt plattvatten……..och tokgrunt, kul med ett kastfall där! Faktiskt svider det lite att en kitetare seglar snabbare och det rejält än snabbaste svensk!
    Men med bräda och segel är han inte snabbare en dej Getwet!!
  • jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 16:58

Snackade lite med Pascal (vår son, nie vet) och Boogie (mannen bakom C3-fenorna bla), och bägge dessa tror faktiskt att det kommer gå snabbare med kite än riktig bräda i framtiden. Dagens Kitear kan jämföras med ett free-ride segel i utvecklingen.
    Den stora fördelen med kite är ju just att dom kan köra i centimeterdjupt vatten som tysken ovan gjort, och detta innebär att dom jämt kan segla i den optimala vinkeln från vinden, medan surfare i tex le canal måste följa strandkanten..
    Spännande är det, trots allt. Vi får hoppas att riktig brädsegleing (;)) kommer vara först över 50 knop!

• bjornen

Medlem
    22 september, 2006 vid 19:32
    rabbit wrote:
    Men det ser för taskigt ut.
    Såg nån film tidigare i somras när dom speedade med kite.
    Kroppspositionen påminner om en riktigt kass nybörjare på vattenskidor. Och dom ser inte ut att ha någon kontroll alls över var dom är på väg.
    Den sistnämnda observationen kan ju givetvis vara min okunskap om kajt som lyser igenom.

Windsurfing är ju estetiskt tilltalande förutom alla andra skäl till att vi håller på med det…

-fred, vind och snö.
    /r

Du menar typ såhär…

• lewold

Medlem
    22 september, 2006 vid 23:04

Haha, snacka om estetiskt!

Testade speeda med kite för första gången för ca en månad sen. Då körde jag med en EH Wave 7kvm och en helt vanlig wakestyle TABLAS(motsv freestyle bräda) i tokbyig vind(12-18m/s) i Habo Ljung. Det var rejält choppigt och långt ifrån optimala förhållanden. Jag körde med GPS och gjorde två försök innan jag vurpade och insåg att jag ska spara mig till lite bättre förhållanden.

Det andra försöket loggade GPS:en 30,6knop över 2 sekunder. Då var det jag som begränsade och inte kiten, jag vågade helt enkelt inte köra snabbare. Jag skotade bara in 1-2 sekunder innan jag insåg att det gick för snabbt för underlaget. På platt vatten och med en riktigt bräda hade det kunnat gå fruktansvärt fort. Och då kör jag fortfarande med en kite som är designad för vågridning…

• rabbit

Medlem
    23 september, 2006 vid 00:01
    Bjornen wrote:
    rabbit wrote:

-fred, vind och snö.
    /r

Du menar typ såhär…

Återigen påminns man om varför man inte skall dra alla över en kam. 😀
    Vem faan är snubben på bilden, vad är det för vattenskida och varför har han trängt ner magen i en kondom? 😉

Jag tänkte mig nåt sånt här:
    Coasta_Hoevel_01.jpg

Men det är klart, det är ju närmast oseriöst vid jämförelse!

• fredrik-ygge

Medlem
    23 september, 2006 vid 06:24

Ni såg väl också att han byggt sin bräda själv av 12 mm plywood?

Känns lite som samma nagel i ögat på oss prylgalna windsurfare som Finian måste varit på dem som byggt världens snabbaste segelbåt för hur många miljoner som helst!

• storner

Medlem
    23 september, 2006 vid 09:56

Rabbit,
    Vill du se mer av ”kondom-mannen” och hans mulliga kompisar så kolla.
    http://www.mastersofspeed.com/full.php?what=media&lang=en

• rabbit

Medlem
    23 september, 2006 vid 13:52
    Störner wrote:
    Rabbit,
    Vill du se mer av ”kondom-mannen” och hans mulliga kompisar så kolla.
    http://www.mastersofspeed.com/full.php?what=media&lang=en

Hehe.. Jag vet att det är Finian, men på rekord-vändan så hade han väl en vanlig symmetrisk rigg, svart våtdräkt och toppluva istället för kondom-dräkten och space-riggen på bilden ovan?

Och på de bilderna är windsurfing fortfarande estetiskt, även om det är på gränsen. 😀

Här:
    finian_record-day_large.jpg

• stebe

Medlem
    23 september, 2006 vid 16:49

Blöja är bara estetiskt på bäbisar inte på vuxna karlar 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Har ni sett hur snabbt de kite:ar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.