Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har ni testat nemesis HP?

  • Har ni testat nemesis HP?

    Publicerad av walle på 5 juni, 2009 vid 20:17

    Körde en -09 Best nemesis HP12:a i går…

    Tänker inte länka till några tama youtube klipp 😉
    och hypar den inte på nått vis men tycker ni ska provköra om ni får möjlighet!

    Körde den i sämsta tänkbara vindar och troligtvis på en av sveriges sämsta spots men ändå..

    Jevlar vad snabb den e OCH den drar jevlar genom hela loopen och när man styr!
    inget bullshit att den svänger som en 9:a och det utan att tappa kraft!

    Var jevla byigt så enda urkrokade jag gjorde var några raileys men den kändes helt ok 🙂

    Tror inte det finns någon kite som passar alla kiteare men Nemesis e en kite för den som kräver det där extra, helt klart!

    Ta och testa en om ni får möjlighet!

    gadget svarade 14 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • skotten

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 21:20

    yup nothing wrong with the HP except the price LOL.

  • walle

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 06:36

    Man får vad man betalar för?

  • skotten

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 09:19

    Mjaaaaa.. its a great kite.. but its still a best.. know what I mean`?

  • mtias

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 09:21

    Tack för halvreview’en.

    Men hur seriöst känns det tror du, när du samtidigt har en bild/länk till en svensk ÅF i ditt meddelande som just säljer ovan nämda märke.. Kom med ngt konstruktivt istället eller strunta i att posta värdelösa meddelanden som detta(forumet börjar svämma över av det på senare år).

    Kanske dags för en moderator att skapa en hypetråd för utrustning där tveksamma meddelanden som dessa kan hamna!?

    /My 0.02 $

    walle;551411 wrote:
    Körde en -09 Best nemesis HP12:a i går…

    Tänker inte länka till några tama youtube klipp 😉
    och hypar den inte på nått vis men tycker ni ska provköra om ni får möjlighet!

    Körde den i sämsta tänkbara vindar och troligtvis på en av sveriges sämsta spots men ändå..

    Jevlar vad snabb den e OCH den drar jevlar genom hela loopen och när man styr!
    inget bullshit att den svänger som en 9:a och det utan att tappa kraft!

    Var jevla byigt så enda urkrokade jag gjorde var några raileys men den kändes helt ok 🙂

    Tror inte det finns någon kite som passar alla kiteare men Nemesis e en kite för den som kräver det där extra, helt klart!

    Ta och testa en om ni får möjlighet!

  • simonm

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 09:57
    mtias;551485 wrote:
    Tack för halvreview’en.

    Men hur seriöst känns det tror du, när du samtidigt har en bild/länk till en svensk ÅF i ditt meddelande som just säljer ovan nämda märke.. Kom med ngt konstruktivt istället eller strunta i att posta värdelösa meddelanden som detta(forumet börjar svämma över av det på senare år).

    Kanske dags för en moderator att skapa en hypetråd för utrustning där tveksamma meddelanden som dessa kan hamna!?

    /My 0.02 $

    Så de som har koppling till något/några märken får inte yttra sig om de märkena tycker du?

    Med tanke på att typ 50% här på steffo verkar det som en dum idé tycker jag… Sen är det väl bara bra att folk visar tydligt vad de representerar så att man inte tror att de är oberoende.

    /Simon

  • larssa

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 11:03

    Jag gillar Best, men jag håller med skotten att priset e för högt. 16 papp för en 12:a med bom e lite väl saftigt för min plånbok. Annars en ok kite.

  • mattijas

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 11:26

    poohh ja de var dyrt
    vad hände med budget best, som härjade för några år sedan?!

    har provat den lite, var en ok kite! fast då provade jag den på bara max bom tryck o det var lite för mkt för min smak (var redan ganska trött efter lång seesion osså visserligen)

    prisvärd e den ju då inte

  • stebe

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 12:05

    Grym kite om man gillar att hoppa högt och länge, sjukt snabb genom fönstret.

  • walle

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 14:56

    visst kostar den en slant, men den e byggd med dyrare material och på ett annat sätt än andra kites.

    När jag pumpade upp den blev jag förvånad hur smal leadingedge är, leadingedge e lika smal som struttarna!!

    vad jag vet så finns det inget annat märke/modell som e lika smal i leadingedge och lika snabb i luften!?

    HP är en högprestanda kite men Best har kites som tillverkas på “vanligt vis” med vanliga material och dom e billiga…

    Nu hypar jag inte best utan tyckte bara ni som får möjlighet att testa HP -09 ska göra det, den e inte som andra kites!

  • larssa

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 15:23
    walle;551545 wrote:
    visst kostar den en slant, men den e byggd med dyrare material och på ett annat sätt än andra kites.

    När jag pumpade upp den blev jag förvånad hur smal leadingedge är, leadingedge e lika smal som struttarna!!

    vad jag vet så finns det inget annat märke/modell som e lika smal i leadingedge och lika snabb i luften!?

    HP är en högprestanda kite men Best har kites som tillverkas på “vanligt vis” med vanliga material och dom e billiga…

    Nu hypar jag inte best utan tyckte bara ni som får möjlighet att testa HP -09 ska göra det, den e inte som andra kites!

    Leadingedge e sjukt smal på Nemesis som du skrev. Vad det gäller snabbheten så e SS REV minst lika snabb om inte snabbare. Nu hypar inte jag REV, men gillar ni Nemesis tycker jag även ni skall testa REV 😉

  • walle

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 16:02

    ska testa rev, har alltid gillat SS, iaf deras C kites, jevligt sköna!

  • tomw

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 18:08

    Har en 0 HP 10a och den är mycket stabil, snabbt o bra. Köpte den innan Kronan föll som en sten.
    Best baren är för dyr och dålig.

    Alla kite tillverkare känner stora marginaler.

    Värsta sak med HPn är att pumpa den med sån skit pumpar man har…

  • yeeah

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 09:14

    varför vill alla ha drakar som svänger snabbt som fan??

  • walle

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 10:45
    yeeah;551655 wrote:
    varför vill alla ha drakar som svänger snabbt som fan??

    Roligare att köra en snabb 9:a i stället för seg 12:a

    MEN bara för att en kite e snabb garanterar det inte att den e bra/skön att åka på, många kites som e snabba tappar kraft när man styr… det ska va drag hela tiden

  • skotten

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 10:50

    waves man : ) flatwater kites are a bit like a really hot girlfriend that is not interested in sex.

    The HP is seriously one of the best kites I have ridden, it is that good, but I really didnt like the move they pulled when buying out the license so they wouldnt have to pay royalties on their designs, and then slapped that on top of the price of the kites so the consumer had to pay extra.

    The bar is of questionable quality, some say its simple, some say its cheap.. the plus side is that its a very compatible kite with other bars, so there is no reason that you cant just use another.

    At the end of the day it all comes down to money though, and maybe you pay a little more for what you get here… When you consider that you can get an EH rippehr for Half the cost of a HP then its time for a reality check. (for the record, I dont like the EH bar either, but that can be swapped out for a naish or something)

    If you spend the money, you wont be dissapointed, unless you are not rich : )

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har ni testat nemesis HP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.