Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har tröttnat på att packa om

• Har tröttnat på att packa om

Publicerad av virena på 14 september, 2009 vid 10:18

Finns det någon som har något knep på hur 5kg kan bli 1:confused2:

Fasen vad surt det är att man skall behöva packa och packa om i flera timmar för att få ihop allt på bästa sätt. Nu är det bara att hålla tummarna för att de inte krånglar med vad som sagts. 2X23 kg + golfbag 20 kg + handbagage på 8 kg. Varför skall det alltid bli några kg för mycket och hur man än packar om så blir det ändå inte bättre:mad:

Åååååååååå vad jag bara vill sitta på det där planet och slippa tänka, men fasen vad skönt det är när man vet att om två dygn kommer att kita i bikin:laugh:

_sofia_ svarade 15 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • jonty

Medlem
    14 september, 2009 vid 10:29

Klä på dig så mycket kläder du bara kan (4kg-5kg= 1kg= äckligt varmt rent ut sagt!!!) och när du väl kommer in i planet är det bara ta av sig allt det överflödiga, välbeprövat och fungerande sätt=) Ha en trevlig resa!

• byguy

Medlem
    14 september, 2009 vid 11:13

Ha det bra Virena!
    Guy

• virena

Medlem
    14 september, 2009 vid 15:44
    byGuy;575825 wrote:
    Ha det bra Virena!
    Guy

Tack, det skall jag ha:laugh:

Kör hårt i vinterstormarna, Joao är super impad av dig

• hildingdude

Medlem
    14 september, 2009 vid 15:49

jag kommer också dra till brasilien!
    vilka åker du med och vad kostar det vart ska du? 😀

• skotten

Medlem
    14 september, 2009 vid 15:51

use some scales and keep piling crap on there until you get to the weight you want… then stuff it into your bag : )

• drakmannen

Medlem
    14 september, 2009 vid 15:53

Ha det gött i brazilien kommer att saknat ditt och Joaos Kärleksgnabb i rågelund 🙂

• virena

Medlem
    14 september, 2009 vid 15:55
    hildingdude;575909 wrote:

Kul Anton!

Skriver snart när jag har lite mer tid:)

• norrman

Medlem
    14 september, 2009 vid 19:46
    hildingdude;575909 wrote:

hade gärna sett svar på det med =)

• acemattias

Medlem
    14 september, 2009 vid 21:12

Jag brukar resa med 2 handbagage, 1 ryggsack + 1 bag, be nagon halla eller las in ena vaskan sa att dom inte ser att du har 2 nar du checkar in.

Har nagon vagarna forbi Rio de Janerio? skicka ett mail, finns har minst aret ut och det ar alltid trevilgt att traffa landsman.

• virena

Medlem
    14 september, 2009 vid 21:27

Jo tack, det där med konstens alla regler om packning och allt har man väl fått trixa med några gånger, börjar mest bli trött på att man måste göra saker krångligare än vad de behöver vara. Nu har jag två stora väskor med massa luft i bara för att jag måste packa i 3 väskor för att följa deras regler. Plus två bamse stora handbage. Folk skrattade ju åt mig när jag kom med två golfbagar sist. Nu är det, det plus två stora ryggor samt en mega dataväska. Saken blir ju inte bättre när man är dryga en och en halv meter lång.

Nu är det fan bara att hålla tummarna också att alt går som det skall

• virena

Medlem
    14 september, 2009 vid 21:30

Brazil, bokade biljetten via big travel i varberg, De är super grymma på att hitta biljetter där man kan ha mycket bagage. Min biljett gick först på 11.500kr, men velig som jag är så behöver jag en ombokningsbar eftersom jag alltid bokar om mina biljetter.

När kommer ni? Behöver ni hjälp med boende så kan jag fixa lite

Maila gäran på virena@wildkitelife.com

• virena

Medlem
    14 september, 2009 vid 21:32
    acemattias;576037 wrote:
    Jag brukar resa med 2 handbagage, 1 ryggsack + 1 bag, be nagon halla eller las in ena vaskan sa att dom inte ser att du har 2 nar du checkar in.

Har nagon vagarna forbi Rio de Janerio? skicka ett mail, finns har minst aret ut och det ar alltid trevilgt att traffa landsman.

Jag måste kanske en sväng till Rio, i sådana fall hör jag av mig, men vet inte om jag kommer att vara där efter jan eller om jag måste åka en sväng mitt i säsongen.

• roland

Medlem
    15 september, 2009 vid 07:15

Ska du till konsulatet i rio???

• telekiter

Medlem
    15 september, 2009 vid 07:30

Men ”Virena” det är ju skitenkelt det där med vikten ;-))

-sälje LEI-kitsen och köp istället två Flysurfer-foilar så sparar du ju direkt 10 kg. ahahhaaa, vad kul jag är.

Nu fick jag nog några pluspoäng hos ”Cortex” 🙂

Ha en mycket trevlig resa!

/Urban.

• above_the_law

Medlem
    15 september, 2009 vid 08:48

Ta en kite inkl rygga som handbagage och komprimera maximalt med spännband eller vakumbag (så det inte väcker uppmärksamhet).
    Klä sedan på dig så mycket käder du kan (pallar) och se till att ha en jacka som rymmer massor i fickorna!

Alt så tar du med dig en vågbräda i fodral (bet extra för det m a o), fyller brädfodralet med en liten vågis och lägger vikta kiter runt om (fäst med spännband mot brädans botten och däck. De har så höga viktgränser när dom väl tar surfbrädor. Kan kanske vara värt det om man ändå ska ha med en vågis och om dom inte är helt emot surfbrädor…?!

Ha en bra resa och en skön höst/vinter där borta:-)
    Hälsa Joao!

Hör av oss om vi tittar ner…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har tröttnat på att packa om

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.