Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Haugastol, Norway

  • Haugastol, Norway

    Publicerad av qq-57 på 16 februari, 2007 vid 20:49

    Since Feb 10th, me and some friends are in Haugastol, close to Geilo in Norway. Whom ever is interested in snowkiting, go here, this is definitely one of the best spots in the world! Thats probably the reason for many pros to hang out here. Tons of snow and wind almost every day, in a playground that should cover more than one hundred square kilometers. Just awesome!!

    I will post some more pics later, as we are still rippin here…

    qq-57 svarade 17 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • jockster

    Medlem
    16 februari, 2007 vid 23:37

    Is this really norway? Looks like antarctica to me 😉

    Seems like you had some great fun anyhow!

  • qq-57

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 08:46

    Yeah, I guess the antarctica does not look any other. Especially because it has been freezing cold the first days, -35°C during nights and -20°C at daytime. You have a good time setting up your kite then, especially your fingers :crazy:

    But yes, you can have great fun here!

  • simoneburgess

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 11:03

    Wow! Looks awsome Leo. Lite avundsjuk här själv. sitter och är sjuk som satan och anstränger mig att inte vara bitter. Är det mycket annorlunda mot vanlig kiting?

    Tack för skjutsen senst föresten. Räddare i nöden 🙂

  • jockster

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 14:16

    @QQ-57 365513 wrote:

    Yeah, I guess the antarctica does not look any other. Especially because it has been freezing cold the first days, -35°C during nights and -20°C at daytime. You have a good time setting up your kite then, especially your fingers :crazy:

    But yes, you can have great fun here!

    Damn! Doesnt want to think about temperature would be while riding 🙂

  • qq-57

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 17:02

    @SimonEBurgess 365533 wrote:

    Wow! Looks awsome Leo. Lite avundsjuk här själv. sitter och är sjuk som satan och anstränger mig att inte vara bitter. Är det mycket annorlunda mot vanlig kiting?

    Tack för skjutsen senst föresten. Räddare i nöden 🙂

    Ja, jag var sjuk precis till jag körde till Haugastol, jag vet, det är skite, så jag hoppas att det ska vara bra snart. Om du har varit på skier eller snowboard förut er det nästan samma. Du maste inte bryr om din bräd, och du har kitecontrol fran kitesurfing. Och daför att det finns några backen, det är mycket roligt och du får hoppa mycket högre och längre än om du kitesurf.

    Har det bra!

    Damn! Doesnt want to think about temperature would be while riding

    Nja, kroppen är fin, men fingerna, fötten och ansikte… :blush: 😀

  • kamikazekiteren

    Medlem
    18 februari, 2007 vid 22:29

    Hur lenge skal ni stanna? jag har tenkt at åke up til helgen ! ser ut at vara gode forhalande? är vinden bygig, jag var på haukeli for två veckor sedan och da blåste det från 5- 14 ms. innom 5 min. Då blir det svårt at gjöra trix. Bor ni på haugastöl? Är det mange kitere der? eller på Hardangervidda? Är björn kaupang der? Blev sugen nu, kanskje jag åker upp redan på onsdagen i stellet!

  • qq-57

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 09:08

    Vi kommer att köra hem på onsdag, tyvärr. Det finns mer än tillräcklig snö här, och vinden är inte byigt. Båra igår var det lite byigt.
    Vi bor på Haugastol, och här är många kitere, speciellt på helgen. Just nu, Remi Meum är här, men han ska resa till USA snart. Björn är redan i USA, tror jag. Men det finns alltid mycket bra snökitere här, daför att det är nog världens bäst location.
    Det finns en bra väderutsikt här: TV2 Väder i Halne

  • kamikazekiteren

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 10:41

    tråkit at vinden inte för jag kommer! takk for info!

  • kamikazekiteren

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 10:42

    Fine bilder ,har ni fler?

  • qq-57

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 11:19

    Here we go. Om det finns ingen vind, får du bygga en kicker. Idåg är det soligt, 6m/s vind, så vi ska åka ut snart.

  • kamikazekiteren

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 16:50

    Det ser grymt ut, jag kommer snart!

  • jonaish

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 16:56

    Man ser jöö att det är photoshopat lång väg när ni hoppar över vägen :santa:

  • qq-57

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 17:40

    @jonaish 365848 wrote:

    Man ser jöö att det är photoshopat lång väg när ni hoppar över vägen :santa:

    Jag vet inte vad det betyder, men det är inte photoshop.Vi har nagra filmer fran det där roadgap!

  • milkman

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 18:40

    En av de bästa funktionerna här på steffo är ignorera funktionen. Gå in på “visa allmän profil” (klicka på användarnamnet). Sen väljer du “lägg till [användarnamn] på din ignoreralista” där… Helbra, “all skit försvinner” 🙂

  • qq-57

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 23:21

    @Milkman 365866 wrote:

    En av de bästa funktionerna här på steffo är ignorera funktionen. Gå in på “visa allmän profil” (klicka på användarnamnet). Sen väljer du “lägg till [användarnamn] på din ignoreralista” där… Helbra, “all skit försvinner” 🙂

    Thanks for that nice hint, makes things easier.
    What do you have in common with Ozone? I am pretty much impressed by those kites, seems as if they put a lot of brainpower and knowledge in the development of their kites.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Haugastol, Norway

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.