-
Havet’s-zoo!(bra namn va?)

Nu har jag mycket att skriva om! Haha, där la vi ribban.
Nu är ”surftiden” tidigt på morgonen. Vilket inte stör mig så mycket när jag vaknar vid 05.00 av en mentalsjuk tupp varje morgon. Vilket också betyder att jag fortfarande är för feg för att döda den. Har dess utom blivit bundis med fastighet- och tuppägaren nu så det lär inte bli av.
I alla fall kom jag ut i vattnet tidigt igår. Det var cleant, lagom stort och relativt folktomt. Perfekt med andra ord, en magisk morgon start. Bättre skulle det bli! En Australiensare ropa på mig ”look mate!!!” och pekade ut mot havet. Jag såg inget mer än en båt först och undrade för mig själv hur mycket killen hade rökt. Men eftersom han fortsatte gapa så fortsatte jag kolla och tillslut såg jag vad han menade. Två eller tre, svårt att avgöra, stora, vackra, hög hoppande delfiner! Ni som följer vet att jag har sett delfiner här tidigare. Men det är något magiskt med det varje gång! Atmosfären fylls av något när delfiner visar upp sig. Det är en blandning av att det man ser på TV blir verklighet, vilket i sig är något riktigt häftigt, och att delfiner i sig är majestätiska djur! Delfinerna simmade iväg och surfet kunde fortsätta, om det inte vore för havets alla frestelser! Ni förstår när man precis sett delfiner så fortsätter man gärna blicka ut mot horisonten och leta efter fler.
När jag var mitt uppe i detta ser jag en Sting rocka FLYGA(!) upp ur vattnet och sväva en kort sträcka på sina stora vingar för att sen avsluta med ett magplask. Delfiner i alla ära, men sting rockan var häftigare! Antagligen otroligt mycket mer sällsynt också, det finns stora fiskar i havet gott folk!
Jag nöjer mig här så fortsätter vi imorgon med fler händelser!
Bless!
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.