Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HD-Trailer – ADDICTED TO RIDE 3 – Fanatic´s kommande DVD…

  • koa

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 21:11

    @mbkpeter 402374 wrote:

    Gaaaah! Den är galen Calle. Som vanligt. Alltså Maui levererar vind och vågor, det vet vi nu. Men ljus och färger, makalöst.
    Produktionen kan nog inte vara högre. Mycket mycket inspirerande.

    Fullträff

    Edit: skall inte förstöra tråden med massa teknisk skit, men filmar du frames eller interlace. Iså fall är din deinterlace inte som min 🙂

    Tack!
    Ja det är en del jobb med att få fram den sköna “film-looken”.
    Det gäller att komma ifrån den vanliga “elektriska-videolooken”.

    Snygg trailer du själv gjorde, blir kul och se hela filmen.

  • koa

    Medlem
    9 augusti, 2007 vid 21:32

    @simpa89 402422 wrote:

    galet nice!! sköna färger överallt. Vad är det för genre? blandat freestyle/wave/race?

    Tack!
    Addicted to ride 3

    Filmen innehåller allt från vågsegling-freestyle-freeride-slalom…
    Från Maui, Portugal, El-Yaque, Norge, Gran Canaria, Syd Afrika…
    Plus bonusmatrial…

    Mycket nöje!

  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 07:19
  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 14:59

    @Jeppepeppe 402377 wrote:

    Riktigt schysst!!! Jäklar vad man blir sugen!

    Då känns det lyckat!!

  • dude

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 19:11

    Man blir bra sugen på lite bra förhållanden så man får testa att experimentera som de gör i filmen. Men en trailer är ju en trailer så det går ju snabbt o de e nya klipp hela tiden – ser fram emot att se lite längre klipp. Jag har en bild i huvut jag har för mig var ett enda klipp de visade på nyheterna eller sporten säg femton tjugo år sedan, en vågseglingsekvens med rätt bra närbild, kanske var det en wave 360 men det var ett så himla skönt flow rakt igenom hela klippet som verkade vara en oändlighet! Det sitter fastetsat i minnet och DET skulle jag vilja återskapa eller få återskapat. Nu har man förståss sett så mycket så det är inte lätt att bli lika impad, ja menar så man blir helt paff efteråt, men det kanske handlar om att skapa den rätta känslan i förväg med vad-vet-jag jag vet inte vad! Den här trailern ger i alla fall skön mersmak och en stor förhoppning på det!

  • koa

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 20:48

    @dude 404388 wrote:

    Man blir bra sugen på lite bra förhållanden så man får testa att experimentera som de gör i filmen. Men en trailer är ju en trailer så det går ju snabbt o de e nya klipp hela tiden – ser fram emot att se lite längre klipp. Jag har en bild i huvut jag har för mig var ett enda klipp de visade på nyheterna eller sporten säg femton tjugo år sedan, en vågseglingsekvens med rätt bra närbild, kanske var det en wave 360 men det var ett så himla skönt flow rakt igenom hela klippet som verkade vara en oändlighet! Det sitter fastetsat i minnet och DET skulle jag vilja återskapa eller få återskapat. Nu har man förståss sett så mycket så det är inte lätt att bli lika impad, ja menar så man blir helt paff efteråt, men det kanske handlar om att skapa den rätta känslan i förväg med vad-vet-jag jag vet inte vad! Den här trailern ger i alla fall skön mersmak och en stor förhoppning på det!

    Skönt!

  • telecaster

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 21:05

    Riktigt cool!!

    ..men de som verkar ha utvecklats mest är kameramännen. 😉

    /Telecaster

  • koa

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 05:50

    Tack! Kul att Ni gillar!
    I filmen är huvudspoten vackra Maui – Hawaii, samt Gran Canaria – Pozo, Portugal – Guincho, Norge, Chile, Syd Afrika…osv…med Vågsegling, Freeride, Slalom och Freestyle…
    Så det är riktigt kul att vi har en svensk med i filmen också; Andreas Olandersson S-66 som kom med i sista sekund rippandes i Syd Afrika 😉

    Addicted to ride 3 – trailer
    http://www.fanatic.com/public/content/e554/e1302/e1342/e1343/index_eng.html

    Lite fler stills från filmen…

  • koa

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 16:11

    PWA – info

    http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=35&tx_ttnews[tt_news]=996&tx_ttnews[backPid]=29&cHash=441d44975f

  • koa

    Medlem
    11 augusti, 2007 vid 16:17

    Lite mer info;
    http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=35&tx_ttnews[tt_news]=996&tx_ttnews[backPid]=29&cHash=441d44975f

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 september, 2007 vid 19:17
  • mbkpeter

    Medlem
    6 september, 2007 vid 20:49

    Ja, Calles film Addicted to ride finns representerad lika mycket på alla siter/forum som “The windsurf movie”. Respekt. Skall jag vara ärlig så tror jag INTE ATT DET GÅR GÖRA SNYGGARE VINDSURFINGKLIPP än dem han filmat på Maui. Helicopterklippen är så sexiga att det borde var tabu. Sjukt inspirerande.

  • koa

    Medlem
    7 september, 2007 vid 18:44

    Tack, det var inspirerande ord!

    Ja det blir mycket och tänka på när bredden med freeride, slalom, freestyle och vågsegling blandas från världens alla hörn…
    Det är väldigt olika vad olika världsdelar tycker om…hårdkokt action,
    hardcore eller ambient musik, “soulfull” crusing segling/ njutnings sequencer…
    Ja det är spännande…

    Riktigt kul att Ni diggade den på Wave Classic!

    Tack!

    Calle Nyberg

  • cambo

    Medlem
    8 september, 2007 vid 22:43

    Var kan man köpa den?

  • koa

    Medlem
    9 september, 2007 vid 13:44

    Den kommer snart till Sverige; Skidsport & Surfers Paradise kommer ha den.
    Några har sett den på Wave Classic och hörde Linsurf i Linköping såg den i helgen på klubbfesten säger ryktet…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HD-Trailer – ADDICTED TO RIDE 3 – Fanatic´s kommande DVD…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.