Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hej då nu drar vi…
-
Oregistrerad
Gäst3 augusti, 2007 vid 16:0825 ms vind, profsen stog over, endast chicken bay open, so vi andra seglade 4,0 under vidrigt byiga vindar, i morgon samma vind samma riktning, 27 grad i vattnet
LBj -
Be Chris eller Raoul att förklara vägen till haket i Pigadia som gör ”Ufo”. 🙂
Och se upp för fulla tyskar som kör hem på natten… -
surfan;402662 wrote:hur många knop blir det i dom vindarna???
Så här många tydligen http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=20752&uid=1504
Varför var inte ni ute – greken kunde tydligen, skärpning nu… -
@tobhed 402667 wrote:
Så här många tydligen http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=20752&uid=1504
Varför var inte ni ute – greken kunde tydligen, skärpning nu…Kan det bero på att han åker på rätt grejer?
-
Oregistrerad
Gäst4 augusti, 2007 vid 07:56@Svenne 402665 wrote:
Be Chris eller Raoul att förklara vägen till haket i Pigadia som gör ”Ufo”. 🙂
Och se upp för fulla tyskar som kör hem på natten…Boliboma visade oss yesterday
LBj -
Oregistrerad
Gäst4 augusti, 2007 vid 07:59@getwet 402759 wrote:
Kan det bero på att han åker på rätt grejer?
Red flag och inga raddningsbatar. Long way to next island!!!!
LBj -
Oregistrerad
Gäst4 augusti, 2007 vid 15:52idag
Hanklose 38 knots, Roger 36 knop
over powered 5,0 devils bay
En flertal var vid poolen pga nattens eskapader.
tomorrow LBj will test devils speedstrip
LBj -
Tjena! Nu e vi home at last!
Tja vad ska man säga?
Inga 40 knop den här gången heller, ska väl inte gnälla allt för mycket
men riktningen va ganska kass den här gången. Alldeles för mycket väst
vilket gjorde att man nästan fick plattläns när man gick in i speedstrippen.
Körde man längre ut så blev det choppigt värre. Att jag ändå lyckades få till 37.8 på 2s (vilket är PB för mig) handlar mer om tur än skicklighet. Den repan kändes inte nämnvärt snabb. Tyckte jag hade full kontroll med fanatic 80 Rs 5 5.0 och goldwing 26. Det är bara förhållandena och seglaren som sätter begränsningen. Även våran omtalade grek var ute denna dag och han lyckades sämre och han praktiskttaget bor i Devils Bay.Nu e jag sugen på att dra nån annanstans nästa gång. Det är oherhört svårt att pricka in idealiska 40 knopsförhållanden på 6 dagar i Grekland. Men summa summarum det va jäkligt kul. Nu lägger jag GPSen på hyllan och forsätter skriva mer oseriösa inlägg igen!
MVH
Hank
-
Oregistrerad
Gäst10 augusti, 2007 vid 09:18@Hankloose 404180 wrote:
Tjena! Nu e vi home at last!
Tja vad ska man säga?
Inga 40 knop den här gången heller, ska väl inte gnälla allt för mycket
men riktningen va ganska kass den här gången. Alldeles för mycket väst
vilket gjorde att man nästan fick plattläns när man gick in i speedstrippen.
Körde man längre ut så blev det choppigt värre. Att jag ändå lyckades få till 37.8 på 2s (vilket är PB för mig) handlar mer om tur än skicklighet. Den repan kändes inte nämnvärt snabb. Tyckte jag hade full kontroll med fanatic 80 Rs 5 5.0 och goldwing 26. Det är bara förhållandena och seglaren som sätter begränsningen. Även våran omtalade grek var ute denna dag och han lyckades sämre och han praktiskttaget bor i Devils Bay.Nu e jag sugen på att dra nån annanstans nästa gång. Det är oherhört svårt att pricka in idealiska 40 knopsförhållanden på 6 dagar i Grekland. Men summa summarum det va jäkligt kul. Nu lägger jag GPSen på hyllan och forsätter skriva mer oseriösa inlägg igen!
MVH
Hank
Säg som det är Henke:
Ni har varit på träningsläger inför GWC´s KM.Mark
-
Knatte
Gäst11 augusti, 2007 vid 06:18Är det bara Roger som hade med sig GPS:en och har laddat upp sina sessions på GPS.speedsurfing.com
Skulle vara kul att se hur snabbt det gick för alla:wink: -
min fil ligger i rogers dator! Är inte en reggad på GPS speedsurfing!
Men han kan nog maila min fil till dig! Fick ändå en averaged på nästan 35 vilket inte e fy skam om gillar slalom! Tror även jag satte en nautisk på 29….. -
Knatte
Gäst11 augusti, 2007 vid 14:53@Hankloose 404440 wrote:
min fil ligger i rogers dator! Är inte en reggad på GPS speedsurfing!
Men han kan nog maila min fil till dig! Fick ändå en averaged på nästan 35 vilket inte e fy skam om gillar slalom! Tror även jag satte en nautisk på 29…..Average på 35 knop är ju mumma :tongue:
Logga in för att svara.