• ola_p

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 07:47

    Ni vikingar som brukar vara ute så här års, överlever man utan slutna handskar?

  • bananen

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 08:24

    Jag har precis fått mina slutna, men aldrig använt dem, utan kört med NP öppna hela vintern. Inga problem. Har dock inte seglat sen 31 januari, men det är nog lika jävligt nu som då.

  • mag

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 08:55

    Det kan faktiskt vara ännu kallare i vattnet nu än 31 jan tyvärr… Jag väntar nog inne i stugvärmen ett tag till. Feg jag, nejdå.
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 09:22

    Vi var ett gäng ute i Lejet i mitten Februari. Var kallt men rätt OK. Skulle inte vilja vara utan mina slutna handskar (CWM) dock.
    Slår helgprognosen in är det bara att köra!

  • tdk

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 09:38

    @Ola_P 368583 wrote:

    Ni vikingar som brukar vara ute så här års, överlever man utan slutna handskar?

    När jag å John körde i Januari va det 4grader i vattnet. John körde med uppna men tyckte det va rätt krispigt.. Nu är det 2,2 såg jag.. Men det har ju gått up 0.3 grader sen i går. Kanske är jätte varmt till helgen!
    Hoppas det blir surf nu alltså. Är sjukt sugen!!!

  • clocknose

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 11:44

    Visst är man sugen. Det brukar inte vara vattentempen utan lufttempen som är det viktiga och är det 7 + eller över så brukar det sällan vara några problem / Joacim

  • bananen

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 13:08
    Clocknose;368633 wrote:
    . Det brukar inte vara vattentempen utan lufttempen som är det viktiga och är det 7 + eller över så brukar det sällan vara några problem / Joacim

    Så sant, prognosen för skåne är ju dessutm 7-8 grader och SV hela helgen! Så, händerna lär inte frysa. Däremot har jag fortfarande inte fått mina nya vinter dojor så det bli nog fötterna som kommer att frysa.

  • basse

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 14:16

    Tror inte man kan jämföra med Jan och Feb nu faktiskt. Det är mycket kallare i vattnet nu. Rille… kommer du inte ihåg att vi var i Apel den 8:e mars för 2 år sedan. Kallt sattan. Fingrarna drog ihop sig när man ramlade i.
    Himla tur man blev snittad i magen imorse så man slipper att ens fundera på att sticka ut!

  • johnjrambo

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 14:23

    hahaha blev du av misstag intagen till mammascans egen mr.kerurg? hm..här har vi en mycket ovanligt storväxt köttbulle, låt oss kika närmare va den innehåller.. hjäääääälp, jag e ingen köttbulle..det e bara jag, basse..jag må se ut som en men jag är igentligen en människa.

  • hankloose

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 14:25

    @Basse 368669 wrote:

    Himla tur man blev snittad i magen imorse så man slipper att ens fundera på att sticka ut!

    Åha Har du gjort Kejsarsnitt basse? Blev det en Pojke eller flicka?

  • lars_k

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 14:41

    @Basse 368669 wrote:

    Tror inte man kan jämföra med Jan och Feb nu faktiskt. Det är mycket kallare i vattnet nu. Rille… kommer du inte ihåg att vi var i Apel den 8:e mars för 2 år sedan. Kallt sattan. Fingrarna drog ihop sig när man ramlade i.
    Himla tur man blev snittad i magen imorse så man slipper att ens fundera på att sticka ut!

    Jo jag kommer nog ihåg. Fast då hade jag öppna handskar. Skumt att vattnet kändes brännhett efter att jag plaskat omkring en stund…

  • gurra1978

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 16:06

    Jag var precis nere i Apelviken och kände på vattnet. Det var inga problem att ha handen i vattnet än längre stund. Jag har känt bra mycket kallare än det där så det är bara att köra hårt. Vi syns kanske till helgen.

  • the_novice

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 20:42

    Jag körde i Torkelstorp 17 februari och hade inga problem med händerna i öppna Biltema handskar. Nu blir man ju knappast spolad där men ändå…

    På lördag är ju VVK´s klubbtävling så då får man ju dra ned 🙂

  • bananen

    Medlem
    7 mars, 2007 vid 22:45

    Hade hela familjen fikande på stranden i Lomma i eftermiddags. I ett svagt ögonblick släppte jag min dotter (2.5 år) med blicken och vipps stod hon med vatten till knäna och hon gnällde inte, bara garvade och plockade sten tills pappa kom älgande

    Så va fan, skall vi sluta gnälla eller? :smirk: Kan hon, kan vi!

  • basse

    Medlem
    8 mars, 2007 vid 08:28

    @jOHNjRAMBO 368673 wrote:

    hahaha blev du av misstag intagen till mammascans egen mr.kerurg? hm..här har vi en mycket ovanligt storväxt köttbulle, låt oss kika närmare va den innehåller.. hjäääääälp, jag e ingen köttbulle..det e bara jag, basse..jag må se ut som en men jag är igentligen en människa.

    Japp… snabbdeffar inför säsongen nu. Skall köra 4.7 som största och ändå plana lika tidigt som Nicke.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.