Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helix Demo idag i mynningen

  • haze

    Medlem
    25 maj, 2010 vid 15:05

    Glömde att det inte finns något negativt med NAISH. Skrev ju att det är en fin Kite men att det är den mest lättstartade Kite ska man kanske inte säga. Eller är det bevisat att den är den mest lättrelaunchade kiten?

    Men förlåt att jag frågasatte det påståendet….

  • sourra

    Medlem
    25 maj, 2010 vid 15:43

    Riktigt så skrev du inte och dessutom gjorde du vissa antydningar men du är förlåten. Sen är påståendet (som du ifrågasätter) att det är den mest lättstartade kite som Linus någonsin sett. Det är alltid lurigt att ifrågasätta folks upplevelser men kör hårt. För övrigt är Naish ett (efter-)namn och inte en förkortning så det är inledande versal och resten gemener som gäller. Be cool, stay in school.

  • rydstrom

    Medlem
    25 maj, 2010 vid 15:51

    ojdidojdå vilka hårda toner…

  • lelleee

    Medlem
    25 maj, 2010 vid 21:56

    haha,, jag menar bara att när många andra har problem så har jag inte det,, och i varberg finns det många kitare men få märken och ingen kör delta… så jag säger inte att helixen är den mest lättstartade kiten. Jag kan säga att helix 09 va lite sisodär,, men helix -10 startar sjukt lätt i lättvind, när du inte bottnar och i vågor.. Men skit i de hasse, du vet ju bäst för du är ju helt klart bäst på att avgöra en sån sak vilket antagligen beror på dina sjuka kiteskills

  • lima-ko

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 08:52
    Lima-ko;613554 wrote:
    Hrmmm, Rippehr, inte en dålig kite men däremot ganska speciell och tar ett tag att vänja sig vid. Måste flygas aktivt och relaunch om det inte blåser apa kan vara rätt knepigt.

    Var det mitt påstående om/upplevelse av EH Rippehr som startade denna vilda diskussion…!?
    Får ta och klargöra det/den något, JAG TYCKER att Rippehr kan vara rätt knepig att relauncha. Det kan dock lika gärna handa om en vanesak, eller handhavande fel, som alltså kan avhjälpas med träning.

    Rent teoretiskt stämmer det som skotten säger att en Delta-kite torde vara enklast att vattenstarta. Så bland Naish borde både Cult (som inte är Delta jag vet) och Charger vara enklare att relauncha än Helix. Det ska dock tilläggas att jag personligen tycker att Torch, Naish C-kite, är enklare/snabbare att få upp än de flesta bow/hybrider jag kört.

  • sourra

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 09:00

    Haha, nä det var nog bara personkemi bakom den här diskussionen

  • lima-ko

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 09:17

    Hah hah, det känns lite bekant från skidforumet på Freeride.se

  • skotten

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 09:19

    hahah… sure the helix loos different, but to be honest I dont think its anything revolutionary to fly.. its just a good kite, its definitely not a kite you fly and think “what the fuck have I been doing all my life”, its a good kite… and thats it : )

    As for relaunch, well I am sure there are people that struggle to get it outta the water.. especially in waves, but no more than any other kite is hard to get outta waves, so it has Good relaunch.. not awesome face melting relaunch… good relaunch! : )

    so its all good.. lets end the discussion there.

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • haze

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 13:26
    skotten;613736 wrote:
    hahah… sure the helix loos different, but to be honest I dont think its anything revolutionary to fly.. its just a good kite, its definitely not a kite you fly and think “what the fuck have I been doing all my life”, its a good kite… and thats it : )

    As for relaunch, well I am sure there are people that struggle to get it outta the water.. especially in waves, but no more than any other kite is hard to get outta waves, so it has Good relaunch.. not awesome face melting relaunch… good relaunch! : )

    so its all good.. lets end the discussion there.

    Sounds good to me.

    All kites is more or less good this days. Everything just the taste for the people how is riding the kites.

    And still is Helix a awesomekite. I fly Helix latest for 40 minuts ago in 3 hours and it is a good kite. (and i dont have say anything else eathier so)

    And Delta is still the easiast to relaunch so for i have try then is Zeeko with there E.R.A system. But it is just my feelings of it.

  • lima-ko

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 15:49

    Senast för 40 minuter sedan flög du Helix i 3 timmar. Hrmmm…!? Då har du alltså tjänat in 2 timmar och 20 minuter, det torde ses som en superkraft, skriv in i CV:t Hasse.

    Och Delta är fortfarande enklast att relauncha för att du har prövat Zeeko, sen. Ehhh va…!? Enbart därför, det beror inte på dess outline alltså?

  • haze

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 16:17
    Lima-ko;613803 wrote:
    Senast för 40 minuter sedan flög du Helix i 3 timmar. Hrmmm…!? Då har du alltså tjänat in 2 timmar och 20 minuter, det torde ses som en superkraft, skriv in i CV:t Hasse.

    Och Delta är fortfarande enklast att relauncha för att du har prövat Zeeko, sen. Ehhh va…!? Enbart därför, det beror inte på dess outline alltså?

    sorry..Var lite oklar där och stressad.

    Kom upp för 40 min när jag skrev det och hade seglat Helix i ca tre timmar då.

    Och Delta kites är de mest lättrelaunchade kites jag har testat och därefter Zeeko med deras E.R.A system.

    Förstår du bättre nu då Andreas?

  • skotten

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 20:16

    Hahaha Lima-ko is looking for a rise outta Haze… has he worked it out yet?

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • lima-ko

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 21:14

    Hahhah, I’m just struggling to understand Hasses Swenglish that seems to get every single verb in the wrong tense.

  • skotten

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 17:01
  • sourra

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 17:44

    Han är dalmas, inte danskmas

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Helix Demo idag i mynningen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.