Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helrails cutback

• Helrails cutback

Publicerad av ola-h på 19 november, 2006 vid 08:32

Vill du verkligen se efterföljaren…

_Z0D8120.jpg

Det är nog lite spinout, men man kan ju kalla det slajd också, och det finns ingen bild som visar att du inte kommer med vågen sedan.

I själva verket blir man förvånad vad man kan komma med med lite lagom snubbel. Kolla t ex följande serie från samma dag. 1:an är klart sen i tajmingen och svängen är på något konstigt sätt bakom vågen (rätt fränt hur man ser brädan genom vågen). 2:an verkar vara en hopplöst förlorad spinout. I 3:an finns det plötsligt visst hopp eftersom jag i alla fall är framför vågen och 4:an visar att jag gled med i alla fall.

picture-27.jpg
    picture-28.jpg
    picture-29.jpg
    picture-30.jpg

Annars är en sväng med bra power som ”satte” den här:

picture-23.jpg

Här är jag själv igen. Bra med ”sprut”, men inte det där riktiga trycket ur svängen:
    picture-22.jpg

I bilden nedan känns skäret OK, men det är liksom ingen tryck i svängen. Man ser att jag redan släppt av på svängen också.
    14ola_cut_IMG_3593.jpg

Keith Teboul har ju slashat til det rätt bra, men faktist ser man att brädan bara plaskat ned i vattnet, det är ingen riktig sväng.
    14teboul-top-118_1806.jpg

Den här är lite bättre tryck i från min sida och man ser faktiskt att jag lagt lite mastfotstryck på brädan. Långt ifrån storgrabbarnas full rail carve, dock.

14ola-cut-1-3-152_5240.jpg

Vi avslutar med Levi som nog ändå ligger på Jasons nivå när det gäller denna typ av sväng. Jasons sväng är lite renare, men annars är det förvånansvärt mycket som är likt. I både nedanstående bild och den på Jason ser man att de lägger på grymt med mastfotstryck. Annars är väl den som polulariserat den här sortens sväng på vindsurfingbräda utan tvekan Scott McKercher. Jag har tyvärr ingen representativ bild på honom.
    14levi-cut-116_1636.jpg

ola-h svarade 18 år, 5 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Helrails cutback

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.