Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hiberna iceboard bilder

  • douglas-l

    Medlem
    2 december, 2010 vid 15:09
    Svenne;641163 wrote:
    Där tror jag att du har fel, den fungerar nog efter exakt samma princip som en skateboard-truck.

    Det tror jag också, känslan är precis som skate och den tekniska konstruktionen ser identisk ut. Ska forska lite i det i kväll…

  • m3lk3r

    Medlem
    2 december, 2010 vid 15:17

    Kan tänka mig att det inte finns mycket bättre grejer än den där men 12k för den……………………….. tjohooo

  • svenne

    Medlem
    2 december, 2010 vid 15:25
    m3lk3r;641176 wrote:
    Kan tänka mig att det inte finns mycket bättre grejer än den där men 12k för den……………………….. tjohooo

    18 lök för en vindsurfingbräda, inte så mycket bättre va?

  • douglas-l

    Medlem
    2 december, 2010 vid 15:49
    Svenne;641180 wrote:
    18 lök för en vindsurfingbräda, inte så mycket bättre va?

    Surfbräda = byta var 3:e år
    Isbräda = for life

  • oaxen

    Medlem
    2 december, 2010 vid 15:57

    Lite jobbigt om du inte håller undan nu Douglas…
    : )

  • svenne

    Medlem
    2 december, 2010 vid 16:09
    Douglas L;641183 wrote:
    Surfbräda = byta var 3:e år
    Isbräda = for life

    Nähä, du kommer att tröttna om 15-20 år och köpa en ny.

  • m3lk3r

    Medlem
    2 december, 2010 vid 16:20
    Svenne;641180 wrote:
    18 lök för en vindsurfingbräda, inte så mycket bättre va?

    Absolut inte men materialen måste ju vara dyrare på en vindsurfingbräda eller? Du borde väl veta hur det ligger till!
    Kan tänka mig att mer jobb och teknik ligger bakom en vindsurfingbräda också, och surfbrädan ska hålla för massa hopp och allt..

  • sioman

    Medlem
    2 december, 2010 vid 16:27

    Jag ska bygga en egen. har bara svårt att veta hur, eller vilken konstruktion som är bäst.

    Det verkar vara en bra konstruktion för truckarna/medarna? Eller vad säger ni? Tycker den andra modellen ser väldigt svajjig ut?

  • vindsokaren

    Medlem
    2 december, 2010 vid 19:16

    Mycket vill ha faktor på den nya hi-brädan….dregel,slurp,dregel

  • oaxen

    Medlem
    2 december, 2010 vid 19:24

    Att fästa truckarna med klossar är en elegant lösning. Det bökiga brukar vara att fixa en schysst lösning på övergången mellan meden och “truckplattan”.

  • stoorfaen

    Medlem
    2 december, 2010 vid 22:07

    Varför breddar alla truckarna så mycket? Borde inte brädbredden räcka ypperligt?

  • svenne

    Medlem
    2 december, 2010 vid 23:41
    m3lk3r;641188 wrote:
    Absolut inte men materialen måste ju vara dyrare på en vindsurfingbräda eller? Du borde väl veta hur det ligger till!
    Kan tänka mig att mer jobb och teknik ligger bakom en vindsurfingbräda också, och surfbrädan ska hålla för massa hopp och allt..

    Just därför tycker jag inte att det är superdyrt med 12′ för en handbyggd bräda med specialbyggda truckar och rostfria medar – tillverkad i ett land med betydligt högre löneläge en lågkvalitéts-Thailand. Dessutom byggs de i små volymer vilket drar upp kostnaden ännu mer.

  • oaxen

    Medlem
    3 december, 2010 vid 05:41
    stoorfaen;641224 wrote:
    Varför breddar alla truckarna så mycket? Borde inte brädbredden räcka ypperligt?

    När jag seglar rakt fram använder jag främst de mittersta 10 cm:arna längs med mittlisten. MEN när man ska gippa behövs något lite bredare.

  • maglu

    Medlem
    10 december, 2010 vid 07:13

    “Varför breddar alla truckarna så mycket? Borde inte brädbredden räcka ypperligt? “
    Precis vad jag funderat på. Jag skaffade bredaste långboardtruckarna, o kör utan breddning.
    Gissar att med 45 graders slipning av eggen kan den maximala sidolasten bli maximalt drygt 45 grader (vid optimalt grepp) innan man tappar fästet. Truckens kraftcentrum ligger ganska lågt, och 45 grader därifrån ger mycket stor marginal innan man riskerar välta. Man tappar fästet före man välter…
    Teorin är inte testad ännu dock, sista lagret lack på brädan igår kväll sen blir det test och bilder.

  • maglu

    Medlem
    10 december, 2010 vid 07:17

    Svenne eller någon annan. Raken på en skateboardtruck, vad påverkar den för egenskaper?
    Fick med gummiklossar till mina longboard-truckar som vinklar truckarna kraftigt.

    Hittade detta på wikipedia:
    “The geometry can be adjusted through the use of angled risers or “wedges,” which are mounted between the deck and the truck’s baseplate. The turning ability will increase if the geometry of the trucks are angled toward the outside of the deck. If the trucks are angled to the inside of the deck, turning angle will decrease, which can improve stability”

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hiberna iceboard bilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.