Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Historiska vindobservationer??

• Historiska vindobservationer??

Publicerad av senior på 14 oktober, 2009 vid 13:55

Någon som vet om det finns någon site med en vettig sammanställning av historiska vinddata på olika platser.

T.ex.
    Om jag skall åka på surfresa i April skall jag åka till Hurghada eller till Rhodos? Var blåste det bäst förra året under Påsk?

Såg att Windguru hade något men den byggde inte på faktiska observationer utan på deras prognoser (som jag antar kan vara mer eller mindre korrekta).

Ola

macedu svarade 15 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • macedu

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 14:06

@Senior 583289 wrote:

Någon som vet om det finns någon site med en vettig sammanställning av historiska vinddata på olika platser.

T.ex.
    Om jag skall åka på surfresa i April skall jag åka till Hurghada eller till Rhodos? Var blåste det bäst förra året under Påsk?

Såg att Windguru hade något men den byggde inte på faktiska observationer utan på deras prognoser (som jag antar kan vara mer eller mindre korrekta).

Hepp hepp!

Windfinder(nedan exempel länk) har ju lite stat på månaderna och hur det blåser i vindriktningar och styrka…. om det finns för dina platser vet jag inte men för mina bla Mallorca fanns det 🙂

Här är Västerås….bla med DOMINERANDE vindriktning vilket kan vara rätt najs.

Good Luck :-):santa:

http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_vasteras.htm

/mac

• macedu

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 14:09

Här är Hurghada…

http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_hurghada.htm

Det är statistik från 2000 …. då där kan du se dominerande vindstyrka och vilken nivå på blåst…. rör du dig över de svarta pilarna så ändrar sig översikten (grafen).

/mac

PS NU får du göra resten själv 🙂 DS

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Historiska vindobservationer??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.