Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjääääälp
-
Hjääääälp
Publicerad av virena på 1 oktober, 2007 vid 08:55Vet inte om jag är otroligt korkad eller bara extremt trött igår kväll eller både och när jag försökte byta chickenloopen. Trodde ju att det bara var att ta l oss dem från varandra, men det var ju massa kulor och snören och andra konstiga hinder som jag itne fattar hur man skall ta sig förbi. Snälla är det nån som vet hur man gör.
Virre virrpanna
eddie svarade 17 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Du sa det själv…. Massa snören bollar och annat i vägen. Vill man ha det när man kitar?
-
hehehehe dont worry Jens will come to the rescue as soon as he reads this.
-
Jag har gjort 2 gånger men glömt hur jag gjorde, tror att jag kopplade bort alla linorna först. Fråga Jens, han tipsade mig när jag gjorde det!
-
@skejtar_henke 419174 wrote:
Du sa det själv…. Massa snören bollar och annat i vägen. Vill man ha det när man kitar?
Ett hugg i luften. Ozone är ju cleanaste bommen näst efter Reven möjligtvis.
Nädu Virena. Det är lite pyssel men ett tips är depower-strappen sitter bara med kardborre i ena ändan. Lossa den så klarnar det nog. Kommer inte ihåg några andra direkta hinder.
Tror iofs att det var först när man bytte CL som man fattade varför plastslangen inte går ända upp.
Annars ta med bommen å nya CL å kom till mitt jobb om du inte löser det.nic
-
@nic 419220 wrote:
Ett hugg i luften. Ozone är ju cleanaste bommen näst efter Reven möjligtvis.
Nädu Virena. Det är lite pyssel men ett tips är depower-strappen sitter bara med kardborre i ena ändan. Lossa den så klarnar det nog. Kommer inte ihåg några andra direkta hinder.
Tror iofs att det var först när man bytte CL som man fattade varför plastslangen inte går ända upp.
Annars ta med bommen å nya CL å kom till mitt jobb om du inte löser det.nic
Tack Nic!
Det där med kardborrebandet hjälper inte då en silvergrej ändå sitter ivägen och plastbollarna är kvar och silvergrjejen som deepowerrepet går igenom mm mm. Jag jobbar till 22 idag, men jag kanske ringer dig imorn och ser om jag kan komma för bi. Om jag hinner. Drar ju på onsdagmorgon, annars blir det väl nåt att syssälsätta mig med på stranden i väntan på att kroppen läker. -
lite pill e det allt men egentligen inga konstigheter, jag rekommenderar en stor yta
glöm inte att trä på depowerstrappens ring heller annars får man göra om… =) -
Du ska ta bort allt på andra sidan Swiveln från bommen sett. Om du försöker få igenom bommen och ”bollarna” så försöker du få loss fel sida först.
Tror att den första ”Silvriga grejjen” som skrev är swiveln.
När allt ovanför swiveln är borta så tar du bort själva swiveln, sen är det bara att dra ur CL ur bommen, byta. Och sen göra samma sak fast baklänges.
-
@Milkman 419230 wrote:
Du ska ta bort allt på andra sidan Swiveln från bommen sett. Om du försöker få igenom bommen och ”bollarna” så försöker du få loss fel sida först.
Tror att den första ”Silvriga grejjen” som skrev är swiveln.
När allt ovanför swiveln är borta så tar du bort själva swiveln, sen är det bara att dra ur CL ur bommen, byta. Och sen göra samma sak fast baklänges.
Jag får nog helt enkelt försöka ragga upp en snygg brasse och be om lite hjälp:wink:
Nädå får väl ge den ett nytt försök. Nu vet jag ju i vilken ända jag skall börja. Nej den där bomen har ingen swivel, det är min gamla bom. Det är den där silvriga saken som klämmer fast snöret när man justerar kraften. Fasen jag får nog plugga på det där kitespåket så jag kan göra mig förstådd.
Tack för hjälpen alla:smile: -
helete vad du skriver, har du ingen blogg ellr nått istället?
Logga in för att svara.