• Publicerad av sunwave på 30 juli, 2004 vid 19:43

Har bestämt mig för att skaffa hjälm nu, har en gammal inlineshjälm men den e rätt sliten. Har ni nå tips? Gärna i de lägre prisklasserna och som inte är i vägen eller stör på nått sätt.

/Johan

jaketoad svarade 20 år, 9 månader sedan 14 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    30 juli, 2004 vid 19:54

hjälm e bara för tyskar, smäller det så smäller det hårt i vilket fall…

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juli, 2004 vid 20:13

Håller med dig Johan, bäst att försöka skydda de hjärnceller man har kvar. (Rambos tog nog slut för ett bra tag sedan).

Själv har jag en gammal JOFA med gallervisir, inte så snyggt men den har räddat snoken ett antal ggr vid framåtloop-försöken (windsurfing). Har planer på att skaffa mig en lite smidigare modell typ Gath men tycker de är lite väl dyra. Nån som har nåt annat förslag?

• pjoter

Medlem
    30 juli, 2004 vid 20:49

kör åsså med en gammal inlines hjälm.. vi är några få tappra som visar att vi faktiskt har nåt kvar att skydda.

skidhjälmar kan jag tänka mig e ok. sitter jäkligt bra och är lätta. vet inte hur de blir med vatten i dock..

• sunwave

Medlem
    30 juli, 2004 vid 21:08

Hmm… jo tror också på inlines. Skidhjälmar kan nog bli stora och klumpiga… men kan ju vara värt att prova. Ska ner te stan och botanisera lite imorgon.

• pjoter

Medlem
    30 juli, 2004 vid 21:31

den skidhjälm jag har på vinterhalvårets lekar är jäkligt smidig faktiskt! känns mindre klumpig än en inlineshjälm då den sitter tajtare, å sen täcker den ju bättre.. å framförallt har den fäste för ett par balla glasögon.. tongue.gif
    ska nog ta och testa den nåndag..

• sunwave

Medlem
    30 juli, 2004 vid 21:52

ok.. när jag tänker på slalomhjälm så e det dedär fet stora sakerna. Man såg ut som ett ägg på skidor.. laugh.gif Men utvecklingen har väll gått frammåt antar jag.

• rex_milvus

Medlem
    30 juli, 2004 vid 21:58

Jag kör med en hjälm köpt på On top Sports. Low key, men den uppfyller viktiga kriterier: lätt och sitter stadigt. Brukar inte tänka på att den är på plats, när man väl är igång. Pris <400. Värmer dessutom ganska gott när det är kallt.

• sunwave

Medlem
    30 juli, 2004 vid 22:08

ok, låter intressant. Finns det nån länk? smile.gif

• rex_milvus

Medlem
    30 juli, 2004 vid 22:37

http://www.ontopsports.com
    Vet ej om man hittar hjälmen i webbutiken; om inte är det väl bara att ringa.

• yrv

Medlem
    30 juli, 2004 vid 23:10

rätt hjälm är ju li´ke hett som badmössa

• yrv

Medlem
    30 juli, 2004 vid 23:12

eller en bläjja på huvet kanske

• pjoter

Medlem
    30 juli, 2004 vid 23:20

om man läser dina inlägg så undrar man om inte du borde använt hjälm vissa gånger..
    är ju tuffare att kunna köra hårt å krascha i flera år än att köra 10 vänder å sen spendera resten av sitt liv som en grönsak.

• sunwave

Medlem
    30 juli, 2004 vid 23:36

Grönsak? laugh.gif

Mau magic har ju en kitehjälm. < 400 sek den ska jag fan kolla in. KajTech borde kunna ta hem dem.

• pjoter

Medlem
    30 juli, 2004 vid 23:38

de va ju riktigt billigt!
    hoppas den är bra!!

• bohn2fly

Medlem
    31 juli, 2004 vid 06:21

Jag köpte en Protec Ace Wake, speciellt för vattenbruk med öron skydd. Man ser ut som en grottforskare, men som sagt vem bryr sig smirk.gif

water_wake.jpg

650 Kr på http://www.kajaktiv.se/

Den är lätt och smidig och känns inte på huvet.

/pete

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.