Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälmar för oss som är tjocka i huvudet

• Hjälmar för oss som är tjocka i huvudet

Publicerad av Oregistrerad Fegis på 3 april, 2007 vid 09:36

Finns det hjälmar för vindsurfing som passar folk som har stort huvud. Typ 61-62 cm i omkrets. Finns det nån annan som har stort huvud som kan rekomendera en hjälm. Tex Protec hjälmarna går bara upp till 60cm i XL storlek.

Seriösa svar tack… det e inte kul när det inte finns utrustning pga att man e lite alternativt byggd…

flatholm svarade 18 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • andreas-f

Medlem
    3 april, 2007 vid 10:38

Jag är jäkligt tjockskallig. Största gathhjälmen sitter som en smäck!

• flatholm

Medlem
    3 april, 2007 vid 10:49

Nädu Andreas F, då är du inte lika tjockskallig som jag! Jag testade en Gath XL hos Robbans surf i Limhamn men den satt alldeles för tajt (speciellt med huva under), men till slut hittade jag en riktigt snygg (umm 🙂 skidhjälm på Stadium i Lund – DEN sitter som en smäck! 🙂

Bifogar en bild…

• jaca

Medlem
    3 april, 2007 vid 11:21

Köpte en Protec för snowboard för några år sedan. Fungerar lika bra i vattnet!
    http://www.pro-tec.net/water/water.html

• nlc

Medlem
    3 april, 2007 vid 12:52

@Flatholm 374177 wrote:

Nädu Andreas F, då är du inte lika tjockskallig som jag! Jag testade en Gath XL hos Robbans surf i Limhamn men den satt alldeles för tajt (speciellt med huva under), men till slut hittade jag en riktigt snygg (umm 🙂 skidhjälm på Stadium i Lund – DEN sitter som en smäck! 🙂

Bifogar en bild…

Vad heter den ?

• flatholm

Medlem
    3 april, 2007 vid 17:05

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA