Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp en amatör!

• Hjälp en amatör!

Publicerad av f-20 på 7 juni, 2000 vid 23:50

Jag började windsurfa för ca 3 år sedan. Jag väger 86 kg och är 187 cm lång. För tillfället har jag en Hi-Fly 320 Pro epoxy. Vad är lämpligt att gå vidare med? Jag har funderat på typ ”Mistral Vision”, Fanatic Bee eller liknande. Brädan bör gå att segla även då man hamnar i lä, vilket händer mig ganska ofta då jag seglar uteslutande i skärgården. Det bör vara en bräda som man kan behålla länge och fortfarande tycka är rolig att segla. Den ska även gå att segla kontrollerat i hög fart och hård vind. Var detta för stora krav? Vore ytterst tacksam om alla ni med kunskaper kunde hjälpa mig!!!

Vänliga hälsningar
    Micke

anonym-anvandare svarade 25 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dala

Medlem
    8 juni, 2000 vid 05:25

Kolla in en BIC Techno 273, 125l eller 283, 150l de är utmärkta allround brädor som är väldigt lättseglade.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 06:29

Gratulerar din bräda heter: Bee 144 (testvinnare 144L) spana in den. Det festliga
    med denna bräda är att den klipper AHD Free Dimond 70 i lågvindsspeed och
    AHD:n är en pärla fast på 128L
    När vinden lägger av i skärgården runt 12 (vintertid) så är det rätt gött att ha
    144L underfötterna och speciellt eftersom om du väger 86 framöver lätt kan ta
    +9kvm (dra rigg) och ändå känna dig grymt stabil mao bra speed i 6-7m/s
    Men framförallt när du håller på att sajpa ur pga av vätsekbrist etc. då är det
    riktigt gött och ha en 144L under fötterna om du är ”långt borta i skärgården.”
    Nej jag har inte en sån men hade jag råd skulle jag köpa en rakt av. En riktig
    skärgårdsbräda med ordentligt tryck i.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2000 vid 11:19

Titta på en F2 Xantos, de är riktigt stora och spenabra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA