Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjälp med Amaryllo

  • Hjälp med Amaryllo

    Publicerad av filipl på 21 februari, 2008 vid 20:59

    Jag försöker uppdatera firmware till min nyinköpta Amaryllo, men tillfrågas när jag trycker på execute om “password”. Var hittar jag mitt password?

    Filip

    jester svarade 16 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jester

    Medlem
    21 februari, 2008 vid 22:05

    Hmmm… har jag inte råkat ut för, och jag har uppdaterat firmware på ett tjugotal enheter nästan…
    Har du följt anvisningarna på http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm ?

    När exakt går det fel?

  • surferboy

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 08:32

    Hej Filip,
    kolla mailen då jag har svarat dig där. Tyvärr har jag inget bättre svar än Jesper utan avinstallera uppgraderingsprogrammet och gör om installationerna. Följ anvisningarna på http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm precis som Jesper föreslår. Hör av dig till mig om det fortfarande inte funkar.
    Mvh,
    Gustav

  • filipl

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 21:43

    Hej,

    Tack för hjälpen.

    Jag följer anvisningarna i länken. Jag tror att jag gör allting rätt fram till punkt 9. När jag trycker på Execute dyker ett pop-up fönster upp som frågar efter password. Jag skall försöka göra om allt från början en gång till.

    Filip

  • p-malmkvist

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 09:09

    Förstår inte hur automatiska inställningarna fungerar(punkt c)… laddar ner filen med samma namn, men får den inte att öppnas??!!

  • jester

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 16:18

    Det är en liten bugg i den programvaran, som det verkar. Sökvägen till filen blir felaktig, tyvärr. Dock kan du ju kika på vad programmet skickar iväg, och dra igång en egen kommandoprompt o klistra in en rättad kommandosträng

  • filipl

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 16:47

    På min dator hemma, som jag försökte uppdatera firmware med första gången, har jag Windows XP.

    Jag försökte nu en andra gång, på mina föräldrars dator, som har Windows Vista.

    Samma problem dök upp igen. När jag har valt den nya uppdateringsfilen (genom “Browse”) och trycker på “Execute”, så dyker samma pop-up fönster upp.

    Jag tillfrågas om “password” och skriver jag något får jag meddelandet “Invid passport” (!) och kan inte komma vidare. Detta händer oavsett om jag försöker uppdatera via NAVIFU.exe hämtat från nätet eller via “Update firmware (samma program) som finns på den medföljande CD-rom skivan.

    Någon som har någon idé? Jag hittar ingen readme-fil eller liknande som förklarar vilket mitt “password” är!

    Filip

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 februari, 2008 vid 17:49

    Fett!
    Jag tror att du får minst 40% spons om du kommer över 30 knop.

  • bjornen

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 18:04

    @filipl 443381 wrote:

    När man läser om alla nyinköp för 2008 blir man lite nyfiken på vad sponsorsavtalen typsikt sett kan innebära vad gäller rabatter etc.

    För att skaffa den utrustning som vissa har måste man ju antingen vara miljonär eller få köpa utrustningen med mycket stor rabatt.

    Efter vad jag har hört förbjuder sponsorsavtalen i allmänhet den sponsrade att berätta om villkoren i sitt sponsorsavtal, men det skulle ändå vara intressant om någon kan berätta vad sponsorsavtalen brukar innebära: 50% rabatt?, 90 % rabatt, får utrustningen gratis?

    Filip

    Shit Filip du verkar ha trampat någon på tån med denna fråga :smirk: Jag vet att det inte behövs spons för att Filip ska passera 30 men det kanske den oregistrerade som skrev inlägget drömmer om ? Hoppas du får ordning på Amaryllon och att vi får se dina sessions på GPSSS 🙂

    //Björn

  • filipl

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 19:25

    @Oregistrerad 446773 wrote:

    Fett!
    Jag tror att du får minst 40% spons om du kommer över 30 knop.

    Jag har också hört att sponsorsavtalen ofta föreskriver/förutsätter att den sponsrade skall vara trevlig mot andra windsurfare.

    Det kanske är därför som du skriver inläggen urloggad? 🙂

    Tänk vad lite nyfikenhet kan få känslorna att svalla:)

    Hur gick det på Ravinvägen Björn? Schysst plattvatten?

    Filip

  • filipl

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 19:29

    @Bjornen 446779 wrote:

    Shit Filip du verkar ha trampat någon på tån med denna fråga :smirk: Jag vet att det inte behövs spons för att Filip ska passera 30 men det kanske den oregistrerade som skrev inlägget drömmer om ? Hoppas du får ordning på Amaryllon och att vi får se dina sessions på GPSSS 🙂

    //Björn

    Det verkar som att jag har fått mitt livs första “stalker”. På Steffo av alla ställen:)

  • bjornen

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 19:38

    @filipl 446800 wrote:

    Jag har också hört att sponsorsavtalen ofta föreskriver/förutsätter att den sponsrade skall vara trevlig mot andra windsurfare.

    Det kanske är därför som du skriver inläggen urloggad? 🙂

    Tänk vad lite nyfikenhet kan få känslorna att svalla:)

    Hur gick det på Ravinvägen Björn? Schysst plattvatten?

    Filip

    Det var faktiskt riktigt bra, hyffsat platt när man seglade in mot ravinvägen dock skulle jag nog ha riggat 6.2 för att vågat stå på i byarna :blush: som var lite övermäktiga på slutet. Ska du segla i morgon ?

    //Björn

  • filipl

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 20:03

    Jag är sugen på att segla, men måste prioritera barnen!

    Filip

  • jester

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 10:01

    Kan du slänga upp en screenshot på meddelandet, och hur programmet ser ut när du klickar på Execute?

  • filipl

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:13

    @Jester 446897 wrote:

    Kan du slänga upp en screenshot på meddelandet, och hur programmet ser ut när du klickar på Execute?

    Gustav på Walléns byter ut min Amaryllo mot en uppdaterad, så jag jobbar inte vidare på att försöka lösa problemet själv.

    Men tack för hjälpen i alla fall Jester!

    Filip

  • jester

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:20

    Gött att det löste sig!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjälp med Amaryllo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.