Senaste nytt Forums Vågsurfing Hjälp med att hitta surffilmer

  • Hjälp med att hitta surffilmer

    Publicerad av the_drifter på 10 oktober, 2012 vid 13:17

    Tjena Dudes!

    Jag har letat febrilt efter några surffilmer som jag gärna skulle vilja ha tag på. Antingen ladda ner eller streama

    Filmerna är:

    A deeper shade of blue – Jack Mccoy
    Highwater – Dana Brown
    Dear Suburbia – Kai Neville.

    Hade varit väldigt tacksam om någon kunde länka till någon sida

    Tack på förhand!

    mobbe6 svarade 11 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • majjon

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 15:32

    De två sista hittar du på en väldigt välkänd sida. Vet ej hur surfzones policy ser ut med att skriva posta namnet på denna typ av sidor men du fattar säkert vilken jag menar.

    Har du några andra tips på bra rullar?

  • the_drifter

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 17:00

    Ja det är ett känsligt ämne och går det emot SZ:s policy så får jag stänga ner tråden. Jag har försökt leta på den sidan du menar. Hittar den sistnämnde men ingen seedar på den sidan så jag kommer ingenvart. Tack för att du tar dig tid.

    Ja några andra klassiska schysta rullar är
    – step into liquid
    – blue horizon

    De är klassiska rullar som har några år på nacken men fortfarande riktigt bra.

    Mer moderna rullar som kanske är lite för kommersiella men riktigt bra surf är:
    – scratching the surface
    – lost atlas.

    Testa även att googla på Woodshed films. De gör riktigt bra surfdokumentärer.

    Har du några schysta att bjuda på?

  • bohm

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 17:14

    Hela Step into liquid finns på youtube. Finns även riding giants.

  • majjon

    Medlem
    10 oktober, 2012 vid 19:22

    Sett de två första, ska kolla in de andra. Tackar.

    Två sköna rullar som kanske mer går åt dokumentärhållet är One calofornia day (Grymt fin longboardsurf), vet inte hur många gånger jag har sett den…Och Bustin down the door (Skildring av proffssurfingens födelse och hur ett gäng australiensiska och sydafrikanska surfare lyckades driva hela hawaiis surfscene på krigsstigen.), sjukt bra.

    Även A fly in the champagne är grym (Rivaliteten mellan Slater och A.Irons och hur de sen blev vänner.). Dark fall måste ses (Surfare från New Jersey som rippar satan i hemmabrytet och på Hawaii.), man känner igen sig lite i de tunga våtdräkterna och de kalla vattnet, dock ej på surf förmågan…

    Men den bästa av dem alla: Entusiasterna, Surfing in Sweden – A Dramadocumentary. Finns på youtube.

  • pennywize

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 11:48

    Dear Suburbia finns på iTunes. Rätt bra film. Kan också hålla med om One California Day, riktigt mysig och bra surfrulle.

  • bohm

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 15:22

    Finns det nån sida där man kan få video on demand, alltså att man “hyr” filmen över nätet, plus att det funkar med iPad, plus att man kan betala med nåt annat än kort, tex paypal?

  • the_drifter

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 15:57

    Tack för alla tips. Vet inte hur det är med on demand men på itunes kan du hitta rätt många om du vill betala dvs 😉

    Innan använde jag mig av surfmovies.org. Men den funkar inte längre. Är det nån annan som vet någon bra streamsida om man vill streama hela filmer? som är “laglig” dvs

  • majjon

    Medlem
    12 oktober, 2012 vid 07:23

    Hörde nån snacka om http://www.thesurfnetwork.com. Har inte testat själv. Men man kan tydligen både hyra och köpa filmer där.

  • jesper-nielsen91

    Medlem
    12 oktober, 2012 vid 08:40

    Har ni kollat morning of the earth?! om inte så kolla den!

  • mag

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 07:41
    Majjon;700889 wrote:
    Hörde nån snacka om http://www.thesurfnetwork.com. Har inte testat själv. Men man kan tydligen både hyra och köpa filmer där.

    15 USD, dvs 100 kr för att köpa tycker jag det är värt. Grym longboardriding med noseriding på A paradigm shift. Cool musik men I övrigt inget särskilt. Har sneglat på A California day. Hyra kostar 5 USD!! Betalade m kort.

  • bohm

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 19:04

    Jag reggade mig nästan på den sidan, men det föll eftersom man inte kan betala med nåt annat än kort. Kort är meckigt för jag måste godkänna med en bankdosa varje gång jag köper eller hyr. Hade fullföljt om man hade kunnat betala med paypal.

  • above_the_law

    Medlem
    15 oktober, 2012 vid 16:42

    Tack för all tips! Har försökt att komma på vad den där rullen hette som Hawk och Arild tipsade om för ett år sedan, tills nu… Stepping into Liquid var det ju!!!:-)
    För den som inte sett BRA Boys och är intresserade av lite av en dokumentär om en del av den australiensiska surfculturens historia…så är det ett tips.

  • mjersen

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 19:00

    letar fortfarande efter fighting fear! Nåån som hittat den någonstans?

    Fighting Fear – Official Trailer [HD] – YouTube

  • dawwg

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 20:41
    mjersen;701628 wrote:
    letar fortfarande efter fighting fear! Nåån som hittat den någonstans?

    Fighting Fear – Official Trailer [HD] – YouTube

    har också letar ap länge efter den!! har säkert inte kommit ut så man kan “låna” den än..

  • mjersen

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 07:31

    nee elle hur, finns typ bara på australienska itune store just nu

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Hjälp med att hitta surffilmer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.