Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp mej, jag vill börja Kita
-
Hjälp mej, jag vill börja Kita
Publicerad av anonym-anvandare på 28 oktober, 2003 vid 21:37Det är så att jag i sommras fick upp ögonen för Kitesurfing när jag var en vecka på västkusten. Jag bor i mitten av Sverige, långt ifrån alla härliga kuster.
I alla fall så har jag bestämmt mej för att börja Kita,jag vill inget hellre, fast jag inte har några Kitepolare. Men jag har redan tillbringat hundratals timmar på alla internetsidor som har med Kite att göra
Men nu är det så att nästa år väntar lumpen och efter det kommer jag att leva som en fattig student på nån högskola i landet. Hur i helvete ska jag få mitt liv att gå ihop med Kitesurfing. Kan nån hjälpsam själ komma med förslag????? Nån som har varit i liknande situation???sirgomez svarade 21 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Jee fortsätt läsa på, reka spots vid fronten. Och köp billigt begagnat, det lär ju va ett gäng som vill kränga sina gamla prylar till dig bara efter detta inlägget. Fortsätt läs på och se om det inte finns nån ensam själ dit du ska kriga som vill ha nån att åka med.
-
Heja, Jag är långt från havet så har åkt mest på landet här och det är bra sätt att prova. Men det kostar i allafall att köpa. Och mera viktigt me hjälm och skydd på torra land.
Hundra timmar på internetsidor om Kite så vet du säker det. Förståss.
Mypa
-
plugga nära sveriges kitespots… hade jag gjort om jag visste att jag skulle börja ksurfa. lund kanske…
good winds.
E
-
Lund skulle funka perfekt för mej att plugga i. Har den utbildningen jag söker. Tack för tipset, nu är jag inte lika deppig längre.
Men jag vet inte hur studentlivet är riktigt, har man tid o pengar till en sån hobby??(kanske går om man bara käkar nudlar)
-
neeeej inte fler galna norrlänningar i vårt habo, flytta upp till hengo bengo istälelt så tar han hand om er med snow hybrid kite i is-vakarna…
-
Köp en beg kite lite äldre kanske någon lagning, bör du kunna få ganska billigt. Lär dig hur man lagar en kite, sedan skall du kunna kitea lite grand. Samma med bräda köp en lite äldre större. Måste vara bättre än att inte få kitea alls. Det är ju för att du skall kunna få det så billigt som möjligt. Har du mer pengar så köper du såklart nyare grejor. Lycka till du kommer inte att ångra dig.
-
Bra fröslag! Det är inte svårt att laga en kite om man vet. sedan skall du prova på torra land lite grand. Och kom ihåg hjälmen. Börja med snowboard Det är långt till sommar. Mycke begagnade grejer med bra pris finns före sommar.
Mypa
-
rambo säger inte mycke´vettigt…men här måste man ju faktiskt hålla med..
-
det räcker fan gott när bengo kommer ner o förstör, vet ni varför han kallas duracell? jo för han bara kitar o kitar, även om det inte blåser är den lilla räkan ute, han e värre än AnnaS.
waste of space, med andra ord…
-
Svar till:
Det är så att jag i sommras fick upp ögonen för Kitesurfing när jag var en vecka på västkusten. Jag bor i mitten av Sverige, långt ifrån alla härliga kuster.
I alla fall så har jag bestämmt mej för att börja Kita,jag vill inget hellre, fast jag inte har några Kitepolare. Men jag har redan tillbringat hundratals timmar på alla internetsidor som har med Kite att göra
Men nu är det så att nästa år väntar lumpen och efter det kommer jag att leva som en fattig student på nån högskola i landet. Hur i helvete ska jag få mitt liv att gå ihop med Kitesurfing. Kan nån hjälpsam själ komma med förslag????? Nån som har varit i liknande situation???[/ QUOTE ]
mitt i sverige sa du, inte så bra kolla på väder o vind va? gå en elelr flera kurser är jevligt advice. kör med mårten han är duktig instruktör når han på kitesurf@swipnet.se elelr genom surfersparadise.nu
-
Svar till:
nu kan du glöma att du får följa med mig på disco!
[/ QUOTE ]
E du lissen? kom jag hat världens suprajs för dig här borta
Logga in för att svara.