Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hjälp, ska köpa kite för att KSurfa i SThlm

• hjälp, ska köpa kite för att KSurfa i SThlm

Publicerad av anonym-anvandare på 27 juni, 2002 vid 10:18

Bor i England, och har kitat i några år (buggying etc), och ska ta steget ut på vattnet och börja kitesurfa. I samma veva flyttar jag hem till stockholm. Kan någon ge mig några bra tips på vad som kan tänkas vara ett bra startkit för de vindar man har i stockholm; storlek med mera? Har 3 års vana av Powerkites, men ingen vana av dom på vattnet.
    Tacksam för all hjälp

anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2002 vid 10:23

Tjena!
    Det är klart du ska börja surfa i Stockholm, storlek är ju lite olika hur mycket man väger men en bra storlek att bärja med är mellan 11-14 m2.
    Mvh
    //Lelle

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2002 vid 09:33

Köp absolut större än 10-11. Jag gjorde misstaget att köpa en Naish 7.5 m2, och kom ingen stans frens jag kom till Öland då det var storm. Om du inte har sommarstuga nånstans halvvägs till Åland så är det värdelöst med en så liten kite, tro mig. Rekommenderar nåt uppåt 14, kanske tom 16 m2…

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2002 vid 16:22

köp din kite hos kitepower.se, bra o billigt.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2002 vid 22:14

sluta med din dj-la reklam hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!

Vi är alla trötta på dig!!!!!!!!!!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2002 vid 08:38

Hehe…så farligt är det väll inte..
    Ska man endast ha en drake så tycker jag att den bästa storleken är 13,5.
    /Patt

• anonym-anvandare

Medlem
    2 juli, 2002 vid 17:48

Kolla in http://www.dacon.biz dom har vettiga priser.
    Köpte själv ett Windtech+Gun paket av dom: Bra grejer !!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA