Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! Tips på bräda…

• Hjälp! Tips på bräda…

Publicerad av anonym-anvandare på 16 juni, 2004 vid 17:40

Hej på er,
    Ramlade över denna sidan i jakt på en bräda inför sommaren. Seglade en del med farsans bräda för runt 10-15 år sedan. Han köpte en Mistral-bräda någon gång i slutet på 70 talet, typ. Som att köra buss…Hur stabil som men aningen tråkig.

Jag skulle vilja ta upp det här med segling igen o testa mej fram. Finns det några vettiga brädor av senare snitt som kan passa en nybörjare (får jag väl ändå kalla mej)??
    Vill inte ha någon extrem sak utan en standard bräda som man kan ta det lugnt med o lära sig på.

Det finns kanske till o med någon bräda här bland säljes annonserna som skulle kunna funka? Är inte beredd att ge fantasisummor.

Hörs

Johan

anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2004 vid 07:13

Vad väger du? Var tänker du i huvudsak segla?

Hur peppad är du?? wink.gif

• wilper

Medlem
    17 juni, 2004 vid 07:35

Om vi antar att du väger en 75-80kg, och vill ha prylar som är precis efter nybörjaren, så är det just dom prylarna som är bland de svåraste att hitta begagnat just i denna tid.

Vad du skall ha är en 130 liters bräda, och om du bara skall köpa ett segel så får det bli ett 6.7m2. Har du funderat på¨att köpa nytt direkt? Här hittar du ett lågprispaket i så fall:

http://www.surfcompaniet.se/paket.htm

Kanske inte det snyggaste, men det kan ju vara en början, eller ge dig en bild över vad du behöver i all fall.

• basse

Medlem
    17 juni, 2004 vid 07:49

Min sambo skall sälja sin 130 liters RRD avantride… om hon kan bestämma sig för vilken 105 liters hon vill ha.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2004 vid 17:44

Heja igen,

Jag seglar runt Skånska kusten o upp mot Blekinge skärgård hade jag tänkt.

Längd: 186
    Vikt: 85

Steget efter nybörjare låter rätt. Ingen värstingbräda utan en stabil bräda av god kvalitet

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2004 vid 20:41

? wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp! Tips på bräda…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.