Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp,blev en repa in i vassen

• Hjälp,blev en repa in i vassen

Publicerad av wikis på 5 juni, 2005 vid 13:26

Prövade på lite vasskiting…Jo de var ofrivilligt.

Efter att jag skulle vattenstarta, så upptäckte jag att Recon Tension Bullet,(har en 04 co2Cabrinha)int lossar som den ska varken på svart eller röd lina. D e nu som d blir spännande,jo jag lyckas int att vända skiten…jaha vad gör jag nu confused.gif Jo jag drar ju i releasen,men Recon Tension Bullet sitter kvar på sina platser.Resten kan man ju räkna ut själv.

vad gör jag för fel(nej är ingen sand i rören).

Tacksam för svar.
    Wikis

rocco svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mrmille

Medlem
    5 juni, 2005 vid 16:27

En förutsättning för att vattenstarta alla kites är att det blåser tillräckligt.

Dom blir ju rätt tunga när dom blir blöta så det kan va så pass enkelt. Detta gäller alla kites, foils som tubes.

• wikis

Medlem
    5 juni, 2005 vid 16:33

hade en vind på ca 6sm kanske det e för lite?

• mrmille

Medlem
    5 juni, 2005 vid 18:07

Beror på hur stor och blöt kite du hade. Men det ska nog inte vara några bekymmer i 6m/s.

Då kan de nog vara någe annat. Kolla med de mer erfarna LEI/Cabrinha åkarna här. Säkert nån som har ett svar?

• rambo_johnson

Medlem
    5 juni, 2005 vid 19:25

Cabrinha suger så e det bara, säg till om du vill ha ett säkerhets system som funkar?

• kaiser

Medlem
    5 juni, 2005 vid 19:28

lite meck=mycke bra

• sj0gren

Medlem
    6 juni, 2005 vid 10:04

Kolla denna länken, ja har inte heller riktigt lärt mig 04:as recon smile.gif

http://www.cabrinhakites.com/products/powerlock_classic.html

• rocco

Medlem
    6 juni, 2005 vid 15:59

HAHA nej det märkte vi ju i går! grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp,blev en repa in i vassen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.