Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hola från mexico…

• hola från mexico…

Publicerad av pjoter på 23 januari, 2008 vid 04:13

Gött mos, nu har man hittat hit. Klockan är 22:00 nu å man ligger i en hängmatta på balkongen å slöar, inte helt fel. ingen vind idag men iaf varmt å gott å en massa andra saker å göra.

Kommer slänga upp lite bilder å sånt när jag orkar.

ha de gott där hemma så ses vi nog tyvärr för snart igen.

gogga svarade 17 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • krillan82

Medlem
    23 januari, 2008 vid 12:50

va fan pjåt… har du dratt till mexico och lämnat hemmet fullt med disk fyfarao. kyss på dig

• kamikazekiteren

Medlem
    23 januari, 2008 vid 15:09

@pjoter 440388 wrote:

Gött mos, nu har man hittat hit. Klockan är 22:00 nu å man ligger i en hängmatta på balkongen å slöar, inte helt fel. ingen vind idag men iaf varmt å gott å en massa andra saker å göra.

Ringte deg presis for at kite på skåre beach. Varfor ha du åkt från mei, är jo bettre förhälande her ca 8-9 ms. och sauna. Du trenger vel inga hengmatte for at slöa? ja vi ses nog tyvärr för snart igjen!

• johanw

Medlem
    23 januari, 2008 vid 19:32

@pjoter 440388 wrote:

vaafaain när åkte du? såg dig för någon dag sen ju..

• pjoter

Medlem
    24 januari, 2008 vid 03:38

åkte på sön kväll. sjukt seg resa. 8h buss till sthlm, sen 14h flyg hit å sen 1,5h taxi. med väntetider blev det sina modiga 30h resa. men helt klart värt det när man e här nu. 🙂

tack norrman, skåre e ju inte fel alltså men 25 grader både vatten å land e sjukt skönt! sen att de e lovat 2,5m vågor å 8-10m/s till helgen låter ju rätt trevligt! nästan bättre än skåre å bastu faktiskt. 🙂

• yeeah

Medlem
    24 januari, 2008 vid 16:36

vart blev det?
    Tolum?

• cortex

Medlem
    25 januari, 2008 vid 19:30

Jepp, Pjotten är i Tulum.

/Kaj(Tech)

• fredde-k

Medlem
    4 februari, 2008 vid 14:46

@pjoter 440388 wrote:

Är du hemma än pjoter och kan lämna en rapport om mexico??
    blev det någon vind och vågor eller ska man lämna vågbrädan hemma?

/Fredrik

• pjoter

Medlem
    5 februari, 2008 vid 22:01

är precis hemma nu. blev väldigt dåligt med vind tyvärr. svårt att säga om vågbrädan, har du tur å det blåser tror jag det är riktigt fint, men de verkar som dom flesta localsen kör på TT brädor, är grymt choppigt innanför revet så de e inte fel med en bräda som skär bra så man kan ta sig ut till vågorna.

va e de du har för grejor? och när e de du åker?

• fredde-k

Medlem
    7 februari, 2008 vid 05:45

@pjoter 443062 wrote:

är precis hemma nu. blev väldigt dåligt med vind tyvärr. svårt att säga om vågbrädan, har du tur å det blåser tror jag det är riktigt fint, men de verkar som dom flesta localsen kör på TT brädor, är grymt choppigt innanför revet så de e inte fel med en bräda som skär bra så man kan ta sig ut till vågorna.

va e de du har för grejor? och när e de du åker?

Jag och tjejen åker i slutet av februari men det är väl mest tänkt som en lugn semester. Vi var i sydafrika förra året så iår får jag samla lite poäng 🙂
    Jag har ozone 11 & 7 och xelerator 5.8 vågbräda, men även en twintip.
    Jag har förstått att det inte är ett vågparadis när jag läst om mexicos östkust så det kanske är bäst att ta med sin tt!

• pjoter

Medlem
    7 februari, 2008 vid 13:54

hade iaf skippat 7:an men vet inte riktigt med bräda. va de tulum du skulle till? dom sa att dom hade rätt fina vågor ute på revet. skulle va nåt ställe där dom skulle växa rätt fint å vara såna i 10-15s innan det blev djupare igen och dom lugnade ner sig utan att bryta helt. tror cozumel kan få rätt ok vågor.
    Svårt val med bräda faktiskt men en tt är ju smidigare å funkar nog alldeles utmärkt ute vid revet också.

Tror ni kommer få en riktigt fin semester iaf! fruktansvärt vackert är där och precis lagom varmt å gott. Sen är folk trevliga å bra. Glöm inte att åka till ett antal olika cenotes å snorkla, dom ser väldigt olika ut. Å ska ni vara nere vid tulumtrakten så hyr en moped å kör ner till punta allen, sjukt skumpig väg men väldigt vackert. Fan, vill inte va i sverige igen!!!

Å mopeden är sjysst att hyra på hertz. fina 4taktare som inte drar ett piss. (körde soppatorsk mitt ute i ödemarken med en skabbig 2taktare som drog mer än min volvo).

• patrikol

Medlem
    7 februari, 2008 vid 14:33

Gottegris Pjoter!
    Glöm inte att slänga ut lite bilder till oss alla!

• fredde-k

Medlem
    7 februari, 2008 vid 16:08

@pjoter 443356 wrote:

hade iaf skippat 7:an men vet inte riktigt med bräda. va de tulum du skulle till? dom sa att dom hade rätt fina vågor ute på revet. skulle va nåt ställe där dom skulle växa rätt fint å vara såna i 10-15s innan det blev djupare igen och dom lugnade ner sig utan att bryta helt. tror cozumel kan få rätt ok vågor.
    Svårt val med bräda faktiskt men en tt är ju smidigare å funkar nog alldeles utmärkt ute vid revet också.

Tror ni kommer få en riktigt fin semester iaf! fruktansvärt vackert är där och precis lagom varmt å gott. Sen är folk trevliga å bra. Glöm inte att åka till ett antal olika cenotes å snorkla, dom ser väldigt olika ut. Å ska ni vara nere vid tulumtrakten så hyr en moped å kör ner till punta allen, sjukt skumpig väg men väldigt vackert. Fan, vill inte va i sverige igen!!!

Å mopeden är sjysst att hyra på hertz. fina 4taktare som inte drar ett piss. (körde soppatorsk mitt ute i ödemarken med en skabbig 2taktare som drog mer än min volvo).

vi ska vara på cozumel några dagar men jag får se vad det blir för bräda. tack för hjälpen iaf. å andra sidan är det ju inte så dumt att ligga i hängmattan och dricka corona hela dagarna för att ladda upp inför säsongen i kiteparadiset Sverige som närmar sig!!! 🙂

/Fredde

• gogga

Medlem
    11 februari, 2008 vid 07:07

@pjoter 443356 wrote:

Är Hököpinge det nya möllan?
    Såg din bil där igår… den är ju inte helt svår att känna igen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hola från mexico…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.