Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa idag

  • koa

    Medlem
    5 april, 2008 vid 07:08

    @mbkpeter 455659 wrote:

    Tjenare.

    Har nu anlänt till Maui och var nere på Hookipa för första gången idag, ej ute då jag inte har några grejjer ännu…
    Höres/syns

    Då ses vi.

  • koa

    Medlem
    5 april, 2008 vid 17:29

    @Ola H. 455842 wrote:

    Intressant. Mitt intryck överenstämmer, även om t ex Keith Teboul har gjort säkert tio iterationer av twinbrädor nu så känns det fortfarande som rätt mycket ad hoc. Jag körde ju också några Starboard prototwinsers. Om man försöker jämföra hur dessa ser ut relativt motsvarande Starboard singelfin och sedan gör samma jämförelse på Quatro så har uppenbarligen de som designat brädorna gått HELT olika vägar för att anpassa shapen till twin. Det tyder kanske delvis på visst “famlande” men alla twin brädor jag provat har trots allt funkat väldigt bra och jag tror helt enkelt att twinkonceptet rent generellt ger väldigt lättkörda brädor vilket så att säga gör dem feltoleranta även mot diverse shapeeskapader. Jag tror också – och här är jag ännu mer spekulativ – att för tri-finkonceptet gäller precis det omvända: Det krävs en väldigt “exakt” och välavvägd shape för att få det att funka.

    Perfekt. På grund av ett litet “programmeringsfel” blev den första brädan jag designat och Jonas byggt i sin Portugalverkstad lite fetare än tänkt just över railsen. Vi ligger alltså helt rätt i tiden. Nu gäller det bara att få hit brädan och börja köra på den innen trenden vänder igen.

    Låter spännande Ola, shapa på!

  • koa

    Medlem
    7 april, 2008 vid 06:23

    Såg nu gråa -09 SUP-brädor/ ws local märke på en pickup med twinnfins!, helt nytt
    och i produktion framöver, och nya pree-production-brädor rullar in på löpande
    band, ser spännande ut…

  • koa

    Medlem
    7 april, 2008 vid 06:28

    Såg nu gråa -09 SUP-brädor/ ws local märke på en fullpackad pickup med twinnfins och känd förare, helt nytt och i produktion framöver, och nya pree-production-brädor rullar in på löpande
    band, ser spännande ut…

  • star

    Medlem
    7 april, 2008 vid 07:14

    Satan bojs. Regn och 5+ i Stockholm. Är det verkligen så bra det där Hookipa med tanke på all tid ni tillbringar framför datorn. Jag e skeptisk!?

  • koa

    Medlem
    7 april, 2008 vid 07:51

    @Star 456691 wrote:

    Satan bojs. Regn och 5+ i Stockholm. Är det verkligen så bra det där Hookipa med tanke på all tid ni tillbringar framför datorn. Jag e skeptisk!?

    Det är kväll nu 😉

  • basse

    Medlem
    7 april, 2008 vid 08:42

    @gurra1978 456321 wrote:

    Maui ser ju bara helt galet bra ut på många av era bilder men denna som jag fann på http://www.surfersinfo.no/ är ju bara helt underbar. Jag gillar att den är lite utzoomad så man får se helheten. Hur är det egentligen där på Hookipa, hinner man få vind i seglet och hoppa på utvägen eller måste glida ut i någon ström för att bara vågrida på invägen?

    [IMG]http://www.surfersinfo.no/index.php?act=attach&type=post&id=4252[/IMG]

    Vill man träna hopp finns det bättre platser en bit bort. Sprecks brukar väl de flesta träna hopp på tror jag, eller kanske Kanaha.
    Klart det går att hoppa men det är ju alltid en avvägning om du vill riskera att krascha mitt i brytet.

  • frippe75

    Medlem
    7 april, 2008 vid 12:09

    @Basse 456711 wrote:

    Vill man träna hopp finns det bättre platser en bit bort. Sprecks brukar väl de flesta träna hopp på tror jag, eller kanske Kanaha.
    Klart det går att hoppa men det är ju alltid en avvägning om du vill riskera att krascha mitt i brytet.

    Eller ner mot lanes kanske.

    Var det inte där som kauli körde sin pushloop-forward förra året???

  • mbkpeter

    Medlem
    7 april, 2008 vid 20:53

    jag har fått för mig att det är Camp 1 som gäller vid hopp? Plus att det bryter lite närmare land där? I alla fall närmare än kanaha

  • davo

    Medlem
    7 april, 2008 vid 21:58

    Åhh..den här tråden tar knäcken på mig….längtar tillbaka som fan. Fortsätt post:a!! =)
    Sprecks är grymt för hopp, likaså Camp One, Kanaha är såklart oxå bra, men en bra bit ut till break’et, ibland är det gött att ha närmare till land när man riskerar livhanken. Lanes har jag inte seglat själv men vet att det är populärt att träna hopp. Ho’okipa är läbbigt tycker jag. Strömt och stort =)

  • koa

    Medlem
    14 april, 2008 vid 17:28

    …igår…

  • koa

    Medlem
    14 april, 2008 vid 17:59

    …igår…
    ( film-still )

  • oscar

    Medlem
    14 april, 2008 vid 18:03

    Är den röda toppen nya North Ego?

  • mbkpeter

    Medlem
    14 april, 2008 vid 19:03

    Läckert Calle!!! Den mellersta bilden är så nice i färg och skärpedjup. impressed. Svårseglat och svårfilmat igår, men helt klart en av de bättre dagarna här de senaste veckorna. Mycket segel också. Och ja, Kauli seglar som en gud i år också. 2-3 nivåer över alla (och fick det att se ut bra mycket glassigare än vågorna egentligen var).

  • mag

    Medlem
    14 april, 2008 vid 20:07

    Nej, Goyas nya segel är det på sista bilden. Eller prototyper rättare sagt.

    det ser ju riktigt gytt ut Calle.
    /Magnus

Sida 7 av 9

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.