Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hopptrick att börja med?

  • Hopptrick att börja med?

    Publicerad av lars_k på 14 juni, 2005 vid 10:03

    Tänker ge mej fan på att sätta ett hopptrick i år. Vad ska jag börja med? Eftersom Heli-tack känns rätt OK nu så hade jag tänkt Flaka, ungefär samma rörelse fast mer fart…?
    Eller är Flaka för svårt? Hellre Volcano-Spock eller Grubby?

    calle_b svarade 18 år, 10 månader sedan 15 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    14 juni, 2005 vid 10:17

    Larsan, jag tycker du skall börja med VUlcano wink.gif
    vet inte säkert om du sätter den redan?, inte sett dig göra någon ännu iallafall tongue.gif iofs har jag inte sett dig på vattnet för mycke detta året..sist i beerlanda cool.gif

    Därimot tycker jag du skall testa grubby, kan knubbis Basse så kan den surfande pinnen Lars.K göra det grin.gif

    Nä, grubby e ett trick som e lättare än va man tror, ge de ett par gånger så kommer du vara nära att sätta den, å till sist sätta den…koncentrera på att kicka ut bakbenet, å skota inte hem för tidigt, det är det som är nyckeln.

    Flakan har jag inte satt, ännu frown.gif, men jag tycker fan det är ett svårt trick, har inte kommit på trixet med det hela..

    Grubby och Vulcano är klart lättare, samt spocken..tycker jag, iofs tog spocken ett å annat försök innan den kom med, men det e lättare att vara nära på spocken än på flakan..
    så har jag upplevt de när jag övade.

    annars e nog helitack mera lik spocken, fast en helitack i fart.

    å flakan e mera lik en Uppwind 360, fast i fart.

  • ola_p

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:20

    Flaka och helitack är väldigt stor skillnad på men.. Även om jag inte satt någon flaka än så tror jag det egentligen inte är så svårt, bara att ladda, på rätt sätt…
    Vulcan är ju en klassiker annars, går åt ett och annat försök, men risken man slår sig är obefintlig.

    Ladda lite olika, åt olika håll, så du inte bara slår åt ena hållet utan laddar hela tiden.. cool.gif

  • basse

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:28

    Svar till:


    Därimot tycker jag du skall testa grubby, kan knubbis Basse så kan den surfande pinnen Lars.K göra det grin.gif

    [/ QUOTE ]

    fack ju din bratt! Jag har inte sett dig sätta ett enda av dina venezuelatrick ännu.

    Lasan… Lyssna inte på Ramboo han är kass. Men jag föreslår att du kör på Vulcanon först för att komma igång å slajda lite. Och sedan går du vidare på Grubbyn. grin.gif
    Jag tror nog att det tog längre tid att komma nära en Vulcano än en Grubby för mig men då kunde jag ju redan vulcanon rätt bra.

    Vi kan starta Old-dudes FC (freestyle club) och smiska glina (Ramboo, Zehlertz, å de andra) på stjärten med dina RDM-längare!!! grin.gif grin.gif

  • lars_k

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:43

    Hehe. Rambo laddade friskt i Beerlanda sist. Tyckte mej se att han satte en Volcano iaf…men mest lattjade han omkring helt oseriöst med ett smittsamt brett leende i fejjan.
    Volcano kanske jag börjar med dårå. Ska ladda lite åt olika håll och se hur det känns. Jag vågar inte lova nåt som Old-dude, men det hade varit jävligt gött att lyckas med nåt fett trick som 35-årig gubbstrutt.

  • basse

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:54

    Svar till:


    Jag vågar inte lova nåt som Old-dude

    [/ QUOTE ]

    … kan jag få låna din rdm-längare då? grin.gif

    Skämtåsido. Självklart skall du köra på med Vulcanon. Det är så jivla gött att sätta ett freestyletrick man nött på 100 gånger.

  • lars_k

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 11:17

    Jo du kan få låna mina RDM-längare (har 2 st splittnya Tecnolimits). Tänker dock titta bort när du går lös på småpojkarna med dem.

  • adde

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 12:14

    Svar till:


    Det är så jivla gött att sätta ett freestyletrick man nött på 100 gånger.

    [/ QUOTE ]

    AMEN!

    /adde

  • basse

    Medlem
    14 juni, 2005 vid 12:18

    grin.gif

  • jeppo_f

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 10:24

    Vad säger du om willy skipper då? Det räknas väl också som hopptrick? Det kan i alla fall stå med på reservlistan om inget annat sitter i oktober…

    /jeppo

  • jeppo_f

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 10:32

    Att risken att slå sig på vulcan är obefintlig är väl ändå att ta i? Tycker det finns ganska gott om möjligheter att både få riggen i huvudet och att skada fingrarna.
    Peders tre veckor med gipsad högertumme förra sommaren är väl ett tydligt bevis på det senare…

    Men vaffan, no pain, no gain, det är väl ingenting mot att nöta in pushloop, så det är väl bara att ladda på…

    /jeppo, som har vulcan högt upp på säsongens to-do-lista.

  • ola_p

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 11:09

    Jämfört med flaka, loopar, willy skipper eetc. så är risken klart liten. Man får ha ordentligt med oflyt om man skall skada sig illa i en vulcan.. Att få riggen i huvudet gör man inte om man inte släpper grejerna och tittar upp innan riggen har lagt sig, men det är ju lika stor risk för det som i en gipp.

    Hur lyckas man bryta en tumme i en vulcan?

  • lars_k

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 15:47

    Willyn ska jag nog prova. Känns lite risk bara att ladda på och tjonga smalbenen eller ädlare delar rakt i railen på brädan. Men man kan kanske dra på benskydd och susp:en innan man laddar.

  • jeppo_f

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 16:19

    Skor är nog också bra. Varje gång jag ska göra willy skipper dyker en bild från nån gammal tävling med gwc upp i huvudet, och sen är jag inte alls sugen på att försöka.

    [http://www.gwc.se … leta leta … ah, här är den!]

    Bildtexten ska vara “Roberts brutna tå (orsakad av willy skipper)”

    /jeppe

  • lars_k

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 18:18

    Ajaj. Sen vet man att man blir torrlagd ett antal veckor. Inte kul. Lider med Ola_H som vred tummen ur led för ett tag sen…tydligen också i någon form av freestyle-försök.

  • styret

    Medlem
    16 juni, 2005 vid 21:28

    slå smalben eller ädlare delar i en willy är inte så jävla farligt.
    tänk på att inte kasta iväg brädan utan att svepa runt den kontrolerat med framfoten på brädan, nästan i stroppen, hela tiden.

    dock om man, som jag, är långt ifrån hundraprocentig (snarare 3-4 procentig…) så finns det risk för no family om brädan hugger fast och hockystoppar samtidigt som bomnocken slår ner i grund sandbotten och man står med en fot på varje sida om masten…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hopptrick att börja med?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.