Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HOTSAILS I SVERIGE! SOUL! TACK!

  • oscar

    Medlem
    24 november, 2001 vid 21:17

    Har väl gått i ett år ungefär.
    Här ser man ett typiskt exempel på svenska butikers otroliga förmåga att marknadsföra sig själva. Är dom nöjda med att sälja 10 segel och en bräda per år ???
    Som en viss surfbutik jag pratade med innan SM, frågade dem om de skulle åka till Apelviken och visa sina prylar på SM. Svar: Nej, jag har inte tid. ?????? Herregud! Man kan väl inte vara nöjd sin lilla försäljning. Man får väl ta och utmana SP mm med lite aggresiv marknadsföring och inte nöja sig med att vara liten. Vissa kanske skulle behöva gå en grundkurs i marknadsföring.
    Men man får väl i och för sig beundra dem som vågar satsa överhuvud taget i lilla Sverige.
    Steffo skulle kunna bidra lite här genom att lägga upp en hel sida med Banners från de svenska importörerna. Givetvis för en liten administrativ kostnad.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 november, 2001 vid 00:44

    ja tack

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 november, 2001 vid 14:45

    kul med något mer än det “systembolaget” har att erbjuda ;))

  • krille

    Medlem
    25 november, 2001 vid 23:58

    Hallå Oscar!
    Du verkar insatt, och vad får dig att tro att HOT säljer 10 segel på ett år? Och vad är det som får dig att tro att “dom” är nöjda med detta??? Vad det gäller att marknadsföra sig så tror jag att kvaltet säljer sig själv, kolla själv runt omkring dig. HOT rockar och det blir var man varse. Slå mig en signal för att jämföra vetja!!!!!
    /Krille

  • oscar

    Medlem
    26 november, 2001 vid 08:38

    Jaja ta det inte så hårt. 10 segel på ett år var bara ett exempel Helge! Jag försöker inte alls verka insatt (som du kanske märker av den låga försäljningssiffran). Men håll med om att marknadsföringen av svenska butiker förutom SP inte är speciellt bra. Jag får minsann inga reklamutskick eller mail från andra butiker (förutom surfcompaniet) än SP.
    Angående HOT så skrev jag inget negativt om dom. Tycker själv att de ser grymma ut, men när en kille skriver att HOT äntligen finns i Sverige när dom funnits i nåt år så anser jag att man inte riktigt lyckats med att synas. Detta var ingen direkt kritik mot just Hot utan till alla surfbutiker i Sverige. Undrar egentligen hur många av surfarna i Sverige som känner till alla butiker.
    Min klubb har ca 80 medlemmar och jag kan garantera att hälften inte känner till fler surfbutiker än SP och Skidsport. Därför försöker jag själv upplysa våra medlemmar om detta via våra klubbmail.
    Jag tycker bara det är synd att man inte ser fler Sailworks, Ezzy, HOT, kinetic, Gun medflera på vattnet, inte ens Gaastra är vanligt förutom på Formula tävlingar.

    Förstog inte riktigt varför du tog mitt inlägg som kritik mot HOT?????

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 november, 2001 vid 08:59

    Det är väl som så att “marknaden” i Sverige har bara haft 2 butiker de sista åren i Sverige, men NU börjar underground försälningen från webbshoparna växa. Det är mycket North segel tex i Freestyle cupen, right! Reklamutskick från alla märken kan man ju alltid beställa,) Skulle vara kanonglad om man kunde köpa vin någon annanstans än bolaget. Så det är ju kanon att några vågar satsa i vårt mycket lilla land! En del skapar andra klagar ;))) Du har rätt seglen ser kanon ut! SP sålde tusentals HOT på 90-talet, så dom är ju bra.

  • mr-pop

    Medlem
    26 november, 2001 vid 09:00

    Helt rätt Oscar!

    Nu måste det ju dessutom finns en marknad i Stockholm för att öppna en seriös
    butik till som konkurrerar med Skidsport. Megascene och Wallen gängen har ju
    massor med bra märken i sina stall till exempel.

    Skulle Megascene öppna en seriös butik i Stockholm (ej som den ruttna
    Bunk-butiken dom hade i Hammarby), med toppvarumärken som:

    Naish, Bic, Tabou, Tiga, Nautix, mfl….

    Skulle jag bara handla där.

    Eller varför inte en butik som den engelska Surfstore, som har ALLT och ALLA
    märken som finns inom vindsurfing??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 november, 2001 vid 09:37

    När jag beställde information från http://www.hotsailsmaui.se fick jag en broschyr och en CD med all möjlig information, filklipp från Maui,Torö och Teneriffa mm. Det är ju kanongöt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 november, 2001 vid 15:54

    Oskar har ju lösningar på allt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 november, 2001 vid 07:48

    cool!

  • ola-h

    Medlem
    27 november, 2001 vid 09:59

    Jag har själv kört Hot denna säsongen och är mer än nöjd. Den som vill testa Hot vågsegel (i Göteborgstrakten) får gärna höra av sig till mig.

    För övrigt säljer jag mina ’01-segel billigt nu när vintern börjar få fäste.
    OLA2.jpg

  • pajas

    Medlem
    27 november, 2001 vid 21:14

    jag är så himmla nöjd med mitt hot segel .. stealth 6.5 -02
    så blir flera nästa år …
    och hade inte min tandläkare tyckt att ja skulle satsa pengar på plomber o rotfyllning så hade ja varit intreserad av dina 01 segel…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 november, 2001 vid 20:58

    Hade Hot Grid för ett tag sen, och lättare segel hittar man inte och nuförtiden har dom kevlar i hela seglet!
    Rockar dom äääälller!?
    Dom ser ju grymma ut! “Soul” har dom ju oxå. Ja kanske det blir dom nästa år 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HOTSAILS I SVERIGE! SOUL! TACK!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.