Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Huir är Cabrinha Revolver HD

  • kvabbso

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 07:41

    Jag tycker det är en sjukt stabil och följdsam kite, har en sjua och den är knappt körbar innan 14m/sek. och det är ju inte många som kör i kuling. har aldrig varit överiggad med den (än)

  • sourra

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 08:09

    @kvabbso 508375 wrote:

    Jag tycker det är en sjukt stabil och följdsam kite, har en sjua och den är knappt körbar innan 14m/sek. och det är ju inte många som kör i kuling. har aldrig varit överiggad med den (än)

    Men är det därför den läggs ned? =)

  • kvabbso

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 10:55
    sourra;508381 wrote:
    Men är det därför den läggs ned? =)

    det är ju inte många som kör i kuling:confused2:

  • kvabbso

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 10:57
    sourra;508381 wrote:
    Men är det därför den läggs ned? =)
    kvabbso;508375 wrote:
    Jag tycker det är en sjukt stabil och följdsam kite, har en sjua och den är knappt körbar innan 14m/sek. och det är ju inte många som kör i kuling. har aldrig varit överiggad med den (än)

    Vet inte om du hade läs och förstå i skolan:confused2:

  • blackadder

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 13:09

    Om man vill ha en kite som är sjukt stabil i ostabil vind (som det brukar vara när det blåser över 13m/s) då är Revolver rätt kite (jag kör själv med 7:an). Om man också vill kunna göra kiteloops i den vinden (över 13m/s) då är det fel kite. Jag har själv aldrig gjort det men är övertygad om att det inte funkar bra. Den är snabb till en viss gräns kan man säga. Om man tvärar emot för mycket så blir den långsam på grund av att den då trycks ut i vindfönstret. Detta kan vara grymt skönt när det blåser mycket, och är väl förklaringen till att man aldrig känner sig överriggad med den. Det gör också att den blir sjukt jobbig att köra underriggad med. Sammanfattningsvis kan man säga att Revolver (storlek 7) är en kite för 7kt mycket vind. Du kan prova min nån gång Guy.

  • sourra

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 13:45

    @byGuy 508367 wrote:

    Varför läggs den ner? Någon som vet?

    @kvabbso 508375 wrote:

    Jag tycker det är en sjukt stabil och följdsam kite, har en sjua och den är knappt körbar innan 14m/sek. och det är ju inte många som kör i kuling. har aldrig varit överiggad med den (än)

    @sourra 508381 wrote:

    Men är det därför den läggs ned? =)

    @kvabbso 508422 wrote:

    Vet inte om du hade läs och förstå i skolan:confused2:

    Jodå, men jag sov mest på lektionerna. Hur var det för egen del?

  • sourra

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 13:48

    Den finns/fanns ju i större storlekar än 7m om man säger så…

  • skotten

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:24

    doesnt matter what size it is.. its still a cabrinha, and gonzo has hairy nipples.

  • kvabbso

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 15:34
    sourra;508482 wrote:
    Den finns/fanns ju i större storlekar än 7m om man säger så…

    bla bla bla……puss och kram snorboll:grin:

  • gonzo

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 15:50

    den e ju gjord för vågridning så det fanns väl kanske inte en marknad för en ren våg kite. jag kör inte den så jag kan inte utala mig om kiten

  • blackadder

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 18:59

    @sourra 508482 wrote:

    Den finns/fanns ju i större storlekar än 7m om man säger så…

    Jag tror att dom lägger ner den för att satsa på Convert IDS. Förra årets Convert var typ-änna som Revolver i mångt och mycket (säger dom som vet).

  • eklov

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 19:13

    jag har sett Mr.Olmin göra den fetaste loopen ever i mynningen med den kiten…. men Fille levererar med allt!!!!

  • blackadder

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 19:22

    Ja, det tror jag säkert. Om man vet vad man pysslar med går det säkert utmärkt att loopa meed den draken. Jag menade bara att om man håller emot draken för mycket så går den så jäkla långt ut i vindfönstret => en jävla kraftig loop. Men det kanske är det man vill ha…

  • eagletech19

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 19:30

    Riktigt bra kite men den har mindre vindregister än Cabrinha Crossbow och Swichblade.
    Kiten är en grymt bra wakekite och många som körde på Swichblade gick över till Revolver kiten istället eftersom den hade otroligt bra egenskaper för wakestyle.

    Vad gäller kiteloops så är den som bäst i hård vind då den funkar som en C-kite

    Jag kan ha fel men jag har hört rykte om att det ska bli en Revolver IDS för 1 månad sedan, men har dom ändrat på detta så är det mer än jag vet och jag vet mycket om Cabrinha:wink:

    Ha en bra dag/Roger
    P.S
    Har en 7 och 9 Cabrinha Revolver till salu nu här på Steffo :cool2:

  • roland

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 23:45

    @byGuy 508367 wrote:

    Hur är revolver som kite. Varför läggs den ner? Någon som vet?

    Nej om du e van vid north ska du inte köpa den!!

    Vad har det med hur långt fram i vindfönstret att göra med kiteloop?

    Om ni snackar om kite som e snabb ock kan ta mycket mer vind prova RRD type9!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Huir är Cabrinha Revolver HD

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.