Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Humlan is back in action

  • Humlan is back in action

    Publicerad av jesper-b på 12 juli, 2012 vid 22:53

    För er som varit med ett tag, vet vad Humlan är. Tog mig till Portugal under hela 90-talet. Oändligt många västkustprog-resor, inklusive en och annan DK. Kan alla vildkamping-spots på Fårö och hittar helt själv ner till Torö. Nu med rätt mycket ny plåt, ny lack och besiktigad utan anmärkningar. Och efter rätt många år i dvala – igårkväll come-back Torö!

    rabbit svarade 11 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • pedersen

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 06:52

    Vilken pärla.

  • ola-h

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 07:31

    Wow. Nostalgi helt klart. Men också funktion. Humlan borde ju få en egen lagstadgad parkeringsplats i kurvan på Torö, eller hur.

  • mats_o

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 08:03

    Oj oj oj, kiss i brallan va snyggt, o vad den blänker nu!

  • maca

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 08:19

    Tycks ha fått rejält mé kärlek – ser ut att va mint condition!

  • svenne

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 08:32

    Humlan var på besök en sen kväll i våras. Men vet i tusan hur det var med besiktningen när jag tänker efter… 😉

    Klart ballaste transporten i Sverige.

  • rabbit

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 12:12

    Otroligt snyggt. Usch vad avundsjuk jag blir. 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 12:55

    I väntan på vind och vågor (på G!).

    Tack för alla fina omdömen. Tradition, estetik och funktion ÄR det. Dock väldigt långt från mint condition. Ska in en ny fräschare framvagn till hösten och jag bara måste ordna till någon av mina gamla skurna lite vassare rovor. Den här besiktningsmotorn har i och för sig hållit i många många år, men den är såååå seg. Torö och Gotland går an, men vill man längre måste det in lite mer krut i maskinrummet!

  • rabbit

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 15:19
    Jesper B;693091 wrote:
    Den här besiktningsmotorn har i och för sig hållit i många många år, men den är såååå seg. Torö och Gotland går an, men vill man längre måste det in lite mer krut i maskinrummet!

    Bättre musik så är det inga problem att köra lagligt och långsamt…

  • creative

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 16:20

    Kul att du har fått liv i humlan igen.
    Jag hade en 72 årsm som jag tryckte i en 2,0l motor med insprutning ifrån en 75à. Drog en liter milen och gick som tusan. Skit kul på Autobahn när man körde om i vänster filen i 130 blås. Motorn innan va en 1500 som helt slut orkade inte uppför Hallandsåsen på ettan. Hihi.

  • irieman

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 19:51
    Jesper B;693091 wrote:
    I väntan på vind och vågor (på G!).

    Tack för alla fina omdömen. Tradition, estetik och funktion ÄR det. Dock väldigt långt från mint condition. Ska in en ny fräschare framvagn till hösten och jag bara måste ordna till någon av mina gamla skurna lite vassare rovor. Den här besiktningsmotorn har i och för sig hållit i många många år, men den är såååå seg. Torö och Gotland går an, men vill man längre måste det in lite mer krut i maskinrummet!

    Riktigt grym Jesper!
    Men du måste ju hittat vind idag på G-land i alla fall, var ju 4.7-väder på eftermiddagen idag, sydöstra delen.
    Gotland har levererat riktigt bra hittills de dagar jag har varit här

  • swe-496

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 19:42

    Härligt att se en gammal kändis på vägarna igen Jeppe.

  • calle

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 19:54

    Åh, kul att se! Den är verkligen coolare än coolast!
    / Calle S

  • koa

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 20:38

    Äntligen 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 00:16

    Hon verkar föra tur med sig också. Förtsa Gotlandsdygnet (fredags) blev upprepade oväntade scorningar!

    Planen att åka upp till Fårö för lite surf ändrades snabbt då sydvästvinden ökade på. Ner till Gnisvärd för segling! En Gotländsk vindsurfare ute (hette du Per?) och en kom precis (Gustav som numera bor i Varberg pga en mycket trevlig Malin). Upp med 5.3an och ut. Inte mycket till vågor men sol och små hoppramper. Efter dryg timmes jumpnbumpvågsegling snabb koll på telefon: Max hade skickat en bild från Södra Gotland. Vågor och 4.7 väntade en dryg timmer söderut. Humlan hittar ner med mig i våtdräkt bakom ratten.

  • jesper-b

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 00:29

    Möter Max på vägen. Han måste hem. Men jag riggar och sticker ut. Jag är ensam med moder natur som bjuder till ordentligt. Jag hittar direkt min lilla favoritsektion en bit ner österut och som är lite mer kraft i när det är smått. Fasen så kul det är. Efter ett par timmar mojnar 4.7 vinden ner och jag lägger av. Varm kvällssol och jag tar av mig våtdräkten och står dör spritt språngandes på denna äckligt vackra plats. Vågorna bryter i fina sektioner både upp och ner för kusten. Jag knäcker en bärs och står där och torkar i solen. Helt ensam är jag inte, förutom moder natur har jag ju Humlis brevid mig.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Humlan is back in action

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.