Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur fungerar Vegas -05 med 4 linor?

• Hur fungerar Vegas -05 med 4 linor?

Publicerad av axelne på 15 mars, 2005 vid 17:43

North Vegas ska vara konstruerad för femte linan men ok att köra med fyra. Någon som testat? Vad blir resultatet om man kör med 4 linor?
    Sämre depower? Formen?
    Sugen på ny kite men har ju bommar så det räcker så jag tänkte spara in lite pengar genom att inte köpa ny bom och linor.
    Vad sägs?

stebe svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lovanger

Medlem
    15 mars, 2005 vid 18:24

Jag har en -04 toro som jag kör med 4 linor den funkar bara fint!! Sen är den väldigt lätt att flippa runt även utan 5:e linan!! Så det är bara att handla!!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2005 vid 22:53

snarare konstruerad for 4 linor men funkar med 5…

rhino 04 ade svart att halla formen i mycket vind med bara 4 linor, kanns som det bara finsn fordelar med 5, tills man delar kitem i 2 iaf…

• axelne

Medlem
    16 mars, 2005 vid 10:00

Tack för hjälpen, men vore bra med fler svar,,,
    Undrar även om storlek. Kör idag med en Rhino 12kvm från 03 som minsta kite men vill köpa en mindre. Hur blir hoppet till en Vegas på 8 kvm? Vore surt om jag fick gå in pga för mycket tryck i 12an men inte kunde gå ut med Vegas 8 kvm pga för lite,,,,
    Svara snarast!

• gogga

Medlem
    16 mars, 2005 vid 10:08

det ska nog inte vara några problem, vilken kite du än väljer…

• stebe

Medlem
    16 mars, 2005 vid 10:15

Det funkar nog perfekt 8-12, 4m^2 hopp ar inte speciellt stort. Sjalv har jag kunnat hoppa mellan 15-9(fuel) utan nagra problem men 4m^2 tror jag ar mer lagom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur fungerar Vegas -05 med 4 linor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.