Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › hur gammla är ni??
-
hur gammla är ni??
Publicerad av anonym-anvandare på 31 augusti, 2000 vid 18:33jag har fått för mig att de flesta som vindsurfar i sverige är gammla rävar från sportens begynnelse…är det så?? själv är jag 22 och tror att jag är ganska ung jämförelsevis…
anonym-anvandare svarade 24 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
I och med att sporten boomade för tjugo år sedan finns det många som var aktiva då men inte nu. En del har hängt med, själv är jag 42. Många i viken hemma är mellan 20 – 30. För några år sedan stötte vi på en finne i Danmark som var 70+ och hade en riktigt risig bil men senaste surfutrustningen (duktig surfare dessutom), han hade varit ute i Portugal och Spanien i tre månader men var på väg hem till Finland för vintern. Många av tyskarna man stöter på i Klitmöller är kring 40 – 50 med barn och fruar.
Det känns som bra dels att det kommer en hel del nya till sporten (som är den roligaste och mest beroendeframkallande sport jag stött på), dels att det går att hålla på många år och fortfarande ha vansinnigt kul. Det vore ju trist att ladda upp med grejor för 30 000:- och sedan inse att man lär lägga av vid 25 för att inte bli betraktad som pubertetsomogen! -
Jag è 15 år och windsurfar…
jag började när jag var 12 eller 13 år…Janne
-
Jag e också bara 15. Fast jag har i och för sig bara surfat i ett år.
Död åt Tengil
-
Jag är nyfyllda 17 bast och har surfat sen jag var 12.
Hade ingen aning om att det fanns så många unga surfare.
De flesta jag har träffat på har varit runt 40. -
det finns fler kan jag lova, men som aldrig besöker denna sidan
-
Att många som besöker den här sidan är så unga förklarar den ibland så taskiga attityden på den här sidan, men välkommnar samtidigt alla dessa framtidslöften till sporten….NI BEHÖVS !! / Från en gammal räv..
-
Jag och min gode vän spökdjur är 32 år, jag själv lärde mig på en hederlig gammal Dufour Wing när jag var 15. Jag har fortfarande kvar liket.
Tröglori
-
Tror inte medelåldern på konfen speglar medelåldern på vattnet…iaf inte om man kollar åldern på svaren här!!!
-
Knatte
Gäst1 september, 2000 vid 16:45Själv är jag 35 år och har väl surfat sedan jag var 18-19 år…
Började med någon suspekt italiensk bräda utan infällbarbart centerbord, sladrig 270 bom, tepåse till segel osv. Det är lättare att surfa nu (och lära sig)!! -
Du menar att vi som är yngre aldrig är ute och surfar utan bara definerar oss som surfare? fått för sig att det är coolt att vara surfare????…….
-
Jag gjorde debut på en “Smiler” 1982. Det krävdes två man för att få den på taket.Efter det har intresset bara accelererat.Det är ingen sport , det är en sjukdom.
Logga in för att svara.