Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur gör jag en frontmobe?

  • Hur gör jag en frontmobe?

    Publicerad av matthias på 1 juni, 2006 vid 22:49

    Ursäkta att jag stör mitt i allt snack om utrustning, tänkte höra om någon kunde ge mig lite ingåend tips och tricks på hur en frontmobe ska genomföras?
    mvh
    Matthias

    jonaish svarade 16 år, 11 månader sedan 17 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • langens_kite

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 05:24

    Ta i utav hel……..

  • pewe

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 07:07

    quicktime är grymt…då kan du dra musen i spelaren o se varje sekvens i stillbild…

    http://www.aclproductions.com/videos/Dre%20Front%20Mobe.mov

    http://www.aclproductions.com/videos/Dre%20Mobe.mov

    finna lite mer på http://www.aclproductions.com/videos/index.htm

  • annas

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 07:15

    haha, fel forum, här kan vi bara snacka skit – ingen som kitar egentligen

  • pewe

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 07:19

    hahah eller hur! Pajkastning och skitsnack that´s steffo!

    Mille läget då?

  • mav

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 08:40

    träna front 2 blind (och senare front 2 surfacepass) och instället för att mjukt falla över axeln(seq.7) och landa bland så ryck ner bommen till höften och försök rotera den extra 180’n mendan du skickar bommen.

    Tränar du på front 2 (blind)surfacepass tillräckligt och lär dig sätta den snabbare o snabbare så får du din frontmobe.

  • sidpiraya

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 08:43

    Hur gör man om man aldrig pallar tränna? finns det igen trix för att bara sätta det direkt

  • fifi

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:12

    jo, gubbrailey!

  • matthias

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:21

    va e de för skillnad på to blind och to surface pass? e de inte lika bra att bara kötta direkt på en fet frontmobe istället för att löka sig med front to blind? känns inte som de e samma rörelse..

  • melker

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:24

    Sluta Nu

  • mav

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:31

    Front 2 blind visas i bilden Front 2 surface pass e bara att man skickar bommen efter man landat.

    front 2 surfacepass e precis samma rörelse som frontmobe

    Kolla på hur Remis bräda rör sig i förhållande till mig i sekvensbilden, brädorna rör sig precis likadant bara det att Remi skickade bommen innan landningen istället för efter(front 2 surface)

    Fördelen med att träna front 2 surface är att man lättare får in bommen bakom ryggen(kolla Remi) istället för att sträcka ut handen som jag i sekvens 8-9. Man måste bara snärta till bommen precis innan man skickar den så blir det mobe till slut.

    http://snowkitefilm.com/files/remi_-_frontmobe_-_medium_quality.mov

  • hengo

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:49
    Matthias wrote:
    va e de för skillnad på to blind och to surface pass? e de inte lika bra att bara kötta direkt på en fet frontmobe istället för att löka sig med front to blind? känns inte som de e samma rörelse..

    Kötta direkt, det gör jag. Inte för att jag satt det.. än men, kanske i sommar! Å göra front to blind (eller om man väljer att göra to surfacepass) känns inte som samma flow eller?

  • matthias

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:49

    men de han gör e ju en front to blind med pass i luften

  • hengo

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:55
    Matthias wrote:
    men de han gör e ju en front to blind med pass i luften
    jo men de går fettmkt snabbare
  • matthias

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 09:56

    nä fan bättre o mosa på direkt, känns som de e de ända rätta.

  • mav

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 12:40
    Matthias wrote:
    men de han gör e ju en front to blind med pass i luften

    näe inte riktigt… det är en front mobe Remi gör [frontside w. backsidepass] dvs att rotationen fortsätter och inte pausas som i slim o kgb.

    Men för att vara petig ska man landa på hälkanten igen i frontmoben dvs rotera den sista 180’n som André gör i första länken. Men det är ju inte så att man inte kallar att en kgb en kgb om man inte landar på hälkant igen.. och precis likadant är det med frontmoben.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur gör jag en frontmobe?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.