Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur gör jag schakel….

  • Hur gör jag schakel….

    Publicerad av stellan på 12 februari, 2004 vid 20:55

    Det har skrivigts mycket om detta men ändå… Jag har börjat göra 360 och leachen som är fäst i selen tvinnar sig naturligt vis. Detta kan ju avhjälpas med att bygga om med ett seglarshakel. Men nu har alla jag känner system med roterande leash så jag har inget hemmabygge att titta på. Jag kör en Naish bom och hur ska jag bygga om den för att få roterande leach. Gärna foto!!!

    eddie svarade 20 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 februari, 2004 vid 21:11

    Seena heesan! Gå in på denna dära sidan och klicka på acessoarer. Där haru en bra bildbeskrivning pået

    http://www.kajtech.nu/

    Gut glück cool.gif

  • arnolderik

    Medlem
    12 februari, 2004 vid 21:13

    Svar till:


    Seena heesan! Gå in på denna dära sidan och klicka på acessoarer. Där haru en bra bildbeskrivning pået

    http://www.kajtech.nu/

    dä va ja som skrevet!!

    chipp smile.gif

    Gut glück cool.gif

    [/ QUOTE ]

  • patrikol

    Medlem
    12 februari, 2004 vid 21:46

    Köp UDS så får du allt färdigt och klart!

  • eddie

    Medlem
    12 februari, 2004 vid 23:31

    Svar till:


    Det har skrivigts mycket om detta men ändå… Jag har börjat göra 360 och leachen som är fäst i selen tvinnar sig naturligt vis. Detta kan ju avhjälpas med att bygga om med ett seglarshakel. Men nu har alla jag känner system med roterande leash så jag har inget hemmabygge att titta på. Jag kör en Naish bom och hur ska jag bygga om den för att få roterande leach. Gärna foto!!!

    [/ QUOTE ]

    Kolla:
    kitegear.com

  • telekiter

    Medlem
    13 februari, 2004 vid 07:31

    Jag postade ett inlägg för ett tag sedan där jag visade en bild på en modell jag tillverkat. Jag postar väl bilden igen så ser du vad jag knåpat ihop.

    /Urban.

  • telekiter

    Medlem
    13 februari, 2004 vid 07:33

    …och en bild som visar hur leachen sitter på systemet.

    /Urban.

  • zoolander

    Medlem
    13 februari, 2004 vid 12:09

    seriöst ingengörande

    gutt å se!

  • stellan

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 09:25

    Vilket meck! Borde kunna vara enklare. Enligt denna konstruktion verkar det som man är helt ihopkopplad med systemet och om du drar i gröna bollen sticker drake och leach och allt iväg. Är inte tanken att leachen ska sitta kvar så att draken inte sticker iväg. Det borde finnas ett enklare sätt att lösa detta eller?

  • andyk

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 12:24

    Svar till:


    Vilket meck! Borde kunna vara enklare. Enligt denna konstruktion verkar det som man är helt ihopkopplad med systemet och om du drar i gröna bollen sticker drake och leach och allt iväg. Är inte tanken att leachen ska sitta kvar så att draken inte sticker iväg. Det borde finnas ett enklare sätt att lösa detta eller?

    [/ QUOTE ]

    hehe tummen mitt i handen wink.gif, titta en gång till nogrannare denna gång….. då ser du att leachen i detta fall sitter fast på schaklet med ett wirelås o sen ett snabbspänne praktiskt o lätt men fult som fan, lite snyggare blir det om du svetsar fast en liten rostfri ring på samma plats som kaj har satt wajerlåset sen fäster du leachen i den.tänk på att inte knyta schaklet för nära spreaderbaren då det e svårt att frigöra good luck……

  • stellan

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:33

    kan man köpa schaklet billigt någonstans. verkar skumt att det ska kosta 400 kr som det gör på vissas hemsidor…

  • stellan

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:37

    Finns shaklet i någon butik i Malmö?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:47

    Se upp så att den gröna kulan inte åker igenom stålringen = Torsk!!!
    Prova alltid att trycka in kulan på alla fel ställen. Om det går, konstruera om! Better safe then sorry.
    Ha som rutin att alltid kolla så att snöret med kulan inte lagt sig i shacklet när du kopplar in dig me kiten.
    /Joa on da Gotland

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:57

    AndyK:s shackel är det bästa å enklaste som finns.
    Allt rostfritt. Spinningfunktion. Jammar inte pga sand. Håller MÅNGA år. Releasar även under MYCKET tryck. Enkelt!!! Du skall inte köpa nåt billigt sk-t som inte releasar eller rostar ihop efter en vecka. Du, du måste även ha en TJOCK stålring som på bilden. smile.gif
    /Joa on da Gotland

  • piloten

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 15:13

    Patrikol:

    Funkar bungee retainern på UDS ok? hatar att trilla ur loopen. Händer ibland när jag startar i för lite vind.

    Den ser så j-la flimsig ut. Som om den varken gör från eller till.
    Annars ser ju UDS ut att aega en hel del. grin.gif

    /Andreas

  • zoolander

    Medlem
    16 februari, 2004 vid 15:33

    kolla alltid så att schacklet verkligen är stängt innan du släpper bommen!
    köp ett riktigt.. för 400:- typ wichard eller vad dom heter.. då behöver du inte byta ut kycklingöglan mot en stålring heller! limhamns skeppshandel hade.. men sen fick dom problem med tillverkningen i france!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur gör jag schakel….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.