Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur gör man med blöta segel?

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2000 vid 19:34

jag tror inte det behövs någon särskild torkmetod, jag har alltid seglen i påsarna och har hittils inte upptäckt varken mögel eller skitlukt

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2000 vid 20:31

Dom kan vara blöta det gör inget, viktigast är att hålla dom borta från solljus, och det är ju inga problem nu.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2000 vid 23:23

man skulle kunna torka dem.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 00:00

Ställ dem upp så försvinner fukten lättare!! Lägg dem ej ner…

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 05:59

Jag kanske kör i ovanligt näringsrikt vatten (insjö) men jag får ta mej fan mögel omgående om jag inte torkar seglet efter surf.

• wisco

Medlem
    21 november, 2000 vid 08:49

varning! det är mycket bättre att bara rulla ihop dom å ställa dom i sina påsar, än att låta dom ligga ute å torka, solljuset äter upp monofilmen på nolltid (det är solljus som kommer genom molnen åxå)

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 09:29

Om du får mögel direkt så handlar det nog mer om VAR du förvarar dom än vilket vatten du seglat i. Mögelsporer finns förmodligen på den plats du brukar förvara eller i väven på segelpåsarna. SANERA! och byt förvaringsställe!

• luwa1

Medlem
    21 november, 2000 vid 10:46

Om man seglar i saltvatten så möglar det aldrig. Om man däremot seglar i en skogstjärn(typ mälaren)så tror jag att det möglar garanterat om man inte torkar seglen.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 15:07

Saltvatten, typ västkusten, möjligtvis. Men skulle den lilla saltskillnaden mellan mälaren och stockholms skärgård avgöra möglets vara eller icke vara? Njaa.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2000 vid 16:38

Glöm den teorin luwa1!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA