Senaste nytt Forums Vågsurfing Hur jävligt är det med hajar o OZ?

• Hur jävligt är det med hajar o OZ?

Publicerad av fenan på 1 december, 2005 vid 20:32

Yes… jag står i valet å kvalet mellan NZ och OZ kommer dra i jan och stanna till början på april. Kommer nog inte bli enbart surf. men jag vill ändå ha möjligheten utan att bli fiskmat. Har en polare som är i NZ han säger att det är hajattacker var å varannan dag på tv från OZ.

/en undrande

sharkboy svarade 20 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • danielf

Medlem
    1 december, 2005 vid 21:16

Ähh!

Jag har surfat Noosa till Byron i tre år. Befann mig en morgon vid Narrowneck (bodde där ’97 innan revet var byggt), såg en skugga i morgonsolen i en våg som bröt, blev livrädd, vågen bröt och jag hördet ett ”squeeek”, delfin, puh!

En annan gång i Byron Bay, surfade hela helgen, var en kille med en giftgrön longboard på +10ft. Kom hem till Surfers, såg bilder på Channel Nine om vithaj i helgen i Byron, runt pointen där vi var, och samma kille med longboarden var med på teve.

snack om hammarhaj i Coolangatta och bla bla. Jag har surfat med delfiner i tre år, aldrig sett haj live i vattnet, sen att de vittjar några vithajar per år i Surfers nät, okey.

Chansen att åka på haj är bra mycket större i Florida, Californien eller Sydafrika (oavsett kust). Det som jag upplevde som mest härjat var Western Australia runt Perth, annars hörde jag aldrig talas om hajattacker i Oz.

U r safe dood! Gå inte ut innan solen gått upp, och gå upp innan den gått ner och undvik att surfa Fraser Is. så klarar du dig. 😉

• svenne

Medlem
    2 december, 2005 vid 09:15

Jag är sjukligt hajfanatisk, och tänkte bara: http://www.sharks.com/shark-attacks/

smile.gif

• sharkboy

Medlem
    5 december, 2005 vid 12:37

Svar till:

Jag är sjukligt hajfanatisk, och tänkte bara: http://www.sharks.com/shark-attacks/

smile.gif

[/ QUOTE ]

me too

• sharkboy

Medlem
    12 december, 2005 vid 12:17

I’d worry more about snakes, crocs, drunks and crowds considering that on average, there is only around 1 fatality a year due to sharks.
    peace

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA