Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › hur knyter man!!??
-
gå en kurs!
om du tror att du kan någonting av att ha lekt med en 1.70m kite kommer du med all sannolikhet bli sjukt överraskad av den enorma kraften i din kite och sluta med ett trä genom magen. gå en kurs… -
Svar till:
R.I.P…
[/ QUOTE ]
Håller med ovanstående….
Ps. var bor du igentligen? finns inga kiteare i närheten? finns det hav finns det kiteare!!!!!! Ds.
-
Ok Jag håller med alla andra att du skall gå en kurs, men det har du säkert fattat nu. Lova att du aldrig provar kiten i mer än 5-6 m/s och skit i brädan lär dig drakens krafter långt ute i vattnet minst 70 helst 100 m ifrån närmsta objekt. Var väldigt försiktig.
Visst höll helt på att glömma, kompisar på 90 kg plus som kan hålla i dig när du lanchar är väldigt bra
-
Jag tror inte du behöver be några proffs om hjälp för alla som kan hantera en kite vet hur viktigt det är att fästa linorna rätt.
Att lösa dina linproblem över steffo är nog ingen god ide låt någon visa hur man riggar för riggar du fel är du jävligt illa ute fråga de som vet eller om dom nu ens lever. -
jag kan rigga men gjorde ändå fel en gång, draken vred ner sig igen, bakom en stor plåt skylt med linorn på var sin sida (inte så supercoolt)….tja ni kan ju ana vad som kunde hänt! rigga rätt är väldigt viktigt speciellt om man ska upp de första gångerna!
-
skojade bara när jag sa jag kunde hantera en kite för att jag lekt med en biltema-drake!!
hade tänkt gå en kurs hela sommaren, men dom som håller i kursen verkar så jävla oseriösa så nu skiter jag i det!!! la pengarna på en kite istället så nu har jag inte råd med kurs!!
nån som vet hur vindar och väder blir vid åsa eller varberg i morron? …bengan och kamrat johan tänkte se om åbäket kan flyga!!! -
be nån hygglig själ hjälpa dig då, iallafall med setupen ! kostar ingenting!
-
Jag refererade till linjusteringar inte att montera färdiga linor på färdiga stroppar som vilken kiteare som helst kan.
-
Svar till:
för helvede har du ingen jävel som kan visa dig du kommer ju DÖ
[/ QUOTE ]
Man brukar säga att man lär sej av sina misstag.
Se då till att du inte gör några stora misstag i början!
Va LÅNGT ifrån alla saker som en kite kan fastna i…!
Ett litet misstag räcker så kanske du alldrig mer kan kita.
Men du behöver inte gå nån kurs om du inte vill..
Se då faan till att ha koll på grejorna innan du far ut! -
…ännu värre, var aldrig i närheten av föremål som du kan splattas emot som en insäkt mot en bilruta, eller ännu värre! var aldrig i närheten av föremål som du själv kan fastna i med tex. ett ben, så hela du går AV på mitten. 2 delar alltså
blire rena splatterfilmen av de
ärlit talat, tycker du ska gå en kurs om du bor i varberg, där är väl mycket sånt? -
Svar till:
…ännu värre, var aldrig i närheten av föremål som du kan splattas emot
[/ QUOTE ]
Var aldrig nära nånting egentligen. Håll dig långt bort ifrån allt. Även dig själv. Utomkroppsliga upplevelser vid kitesessioner är härliga.
Logga in för att svara.