Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur kreativa är ni?

  • Hur kreativa är ni?

    Publicerad av getwet på 20 februari, 2006 vid 12:08

    TBsurf och jag har diskuterat en del om att ta fram en GPS-speedsurfing t-shirt och kanske även en lite tuffare college eller luvtröja.

    Men vi har fått lite stillestånd i debatten hur den skulle kunna se ut med logga och text.

    Så ni alla andra som surfar på GPS speedsurfing, hjälp till nu och ta fram ett tröjtryck som är både elegant och talande för det vi håller på med.

    Önskemål är att den ska vara ekonomiskt realistisk att trycka, visa vad vi sysslar med samt en ballfaktor på högsta nivå.

    Kom igen nu med förslag…….

    surfan svarade 18 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 45 Svar
  • 45 Svar
  • jester

    Medlem
    20 februari, 2006 vid 12:16

    Gott!

    Har dock inget grafiskt att tillföra, då min artistiska ådra helt enkelt saknas… Men en bra idé, helt klart..

  • starboard-surfer

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 17:15

    Alla medlemmar i Linsurf som lyckats toppa 30 knop eller mer får en grymt schysst T-shirt. Snygg grafik a la GPS-loggar med text etc…Jag ska ta en bild o lägga upp! Den skulle lätt funka som en speedtshirt! Vi har tryckt vitt på riktigt mörkblå t-shirtar.

  • douglas-l

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 09:36

    Så här ser vårt T-shirt tryck ut. Nu kan man ju lätt ändra texten i trycket vilket förstås ska ske om den ska bli lite mer generell.
    1-färgs tryck på snygga T-shirtar (200g) kostade någonstans runt 75 spänn om jag minns rätt.

    Vi hörs!
    /Douglas
    http://www.linsurf.com

  • Knatte

    Gäst
    27 februari, 2006 vid 10:28
    2fast4u wrote:
    Så här ser vårt T-shirt tryck ut. Nu kan man ju lätt ändra texten i trycket vilket förstås ska ske om den ska bli lite mer generell.
    1-färgs tryck på snygga T-shirtar (200g) kostade någonstans runt 75 spänn om jag minns rätt.

    Vi hörs!
    /Douglas
    http://www.linsurf.com

    He, he! grymt ju!
    Har ni ingen variant, för oss som inte är medlemmar?? Man byter ut Linsurf, mot annat lämpligt namn:grin:

  • douglas-l

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 11:54

    Visst, det är lätt fixat att justera texten så att den funkar för alla – vi får väl se vad Getwet & TBsurf har för planer. Annars kan jag ta fram några snygga varianter. Men Getwet var först så dom har bollen….ja hjälper gärna till!

  • getwet

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 06:59
    2fast4u wrote:
    Visst, det är lätt fixat att justera texten så att den funkar för alla – vi får väl se vad Getwet & TBsurf har för planer. Annars kan jag ta fram några snygga varianter. Men Getwet var först så dom har bollen….ja hjälper gärna till!

    Det där var ett ruggigt bra förslag, gillar starkt liknelsen med strecken som vi får fram i GPRS programmet. Och kanske att man skulle ha olika nivåer, tex 30 knop, 35 knop, 40 knop osv så får man mot självkostnadspris bli stolt ägare till en tröja och stoltsera med på stranden under förutsättning att man har godkänd session på gps speedsurfing.
    tbsurf och jag tar ett snack, och om du “för snabb för dig” kan privatmessa ditt telnr till mig så hörs vi per tel om fler detaljer.

    Kom på en sak till, kanske man skulle kunna lyssna med någon/något surfrelaterat företag (eller handlare av GPS:er) om en liten logga mot en viss ekonomisk ersättning för billigare tröja eller höja kvaliten, modell luvjacka eller liknande(godis att värma sig med på speedstranden)
    Någon som har förslag eller kontakter med handlare av GPS:er eller känner till annat företag som skulle kunna tänka sig att synas lite diskret på en tröja för fartgalningar?

  • calle

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 13:09

    Jäklar nu måste man ju verkligen damma av sitt gamla VX 7.2 och köpa en GPS. En Tröja vill man ju ha!
    / Calle

  • douglas-l

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 13:57

    Tänkte på samma sak – vi gör en limited edition med T-shirts, 30, 32, 34, 36 knop, lite olika schyssta färger. Då får man verkligen något att kämpa för!!
    Hyffsat nöjd man vore att glida runt med 36 t-shirten på beachen! Har du köpt 2 st innan får du 36:an gratis om du sätter en godkänd repa!

    Getwet – mitt mobnr har du som pm.

  • Knatte

    Gäst
    28 februari, 2006 vid 14:37

    En fundering bara :laugh: Vi pratar om godkänd momentan toppfart enligt GPS.speedsurfing.com va?? och inges snittfart över 5 eller 10 sekunder eller nåt?

  • jester

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 15:56

    Håller med Knatte. Skall ju vara hög imponans-faktor med dessa tröjor. Så max-fart som gäller. Och jag tycker att intervallen 30-35-40-45 är bäst..

  • getwet

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 15:59
    Jester wrote:
    Håller med Knatte. Skall ju vara hög imponans-faktor med dessa tröjor. Så max-fart som gäller. Och jag tycker att intervallen 30-35-40-45 är bäst..

    Lika bra att jag beställer en 45:a direkt till mig själv då…..:wink:

  • jester

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 16:00
    getwet wrote:
    Jester wrote:
    Håller med Knatte. Skall ju vara hög imponans-faktor med dessa tröjor. Så max-fart som gäller. Och jag tycker att intervallen 30-35-40-45 är bäst..

    Lika bra att jag beställer en 45:a direkt till mig själv då…..:wink:

    Nu var det inte skostorlek som gällde! 😀

  • getwet

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 16:00
    Knatte wrote:
    En fundering bara :laugh: Vi pratar om godkänd momentan toppfart enligt GPS.speedsurfing.com va?? och inges snittfart över 5 eller 10 sekunder eller nåt?

    Tycker att vi kör 2sec, annars får man ju aldrig någon ny tröja:wink:

  • getwet

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 16:02
    Jester wrote:
    getwet wrote:
    Jester wrote:
    Håller med Knatte. Skall ju vara hög imponans-faktor med dessa tröjor. Så max-fart som gäller. Och jag tycker att intervallen 30-35-40-45 är bäst..

    Lika bra att jag beställer en 45:a direkt till mig själv då…..:wink:

    Nu var det inte skostorlek som gällde! 😀

    Hur kul är det att gå runt med tjejstorlek, 35….

  • mgs

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 16:25

    Var när hur köper man

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur kreativa är ni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.