Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hur laga man bladder?
-
LANGENS_KITE wrote:stebe wrote:LANGENS_KITE wrote:bosco wrote:Hur lagas denna bäst om det är ett hål i den?
-J
Har lagat många stora och små utan några problem, ring om du vill ha hjälp orkar inte skriva alla specialknep men det är inte svårt då du vet var hålet är.
Att sedan dra inn den på plats igen går enkelt även utan puder och tjafsPeter
090-45533,070-3993027Nån typ av puder är ändå att rekomendera, annars riskerar man att bladdern spricker. Vanligt potatismjöl skall visst funka bra.
Finns ingen risk att den spricker, men man bör vara två.
Med mjöl finns risken att du får ”ohyra” i kiten.
PeterIngen risk!? klart att det finns en liten risk att bladdern spricker om man lägger i den snett, vilket är lätt hänt, särskilt om man aldrig har lagat en bladder tidigare. Så om en sådan liten enkel åtgärd som att pudra bladdern kan hjälp bladder att vrida sig rätt, så varför strunta i det??
Lite tips.
http://www.realkiteboarding.com/howto/reg.leadingedge.pdf
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2325553&highlight=repair -
Lyssna nu på stebe, han e gammal kiteboardåkere och inte badtunneförsäljare, och använd talk eller annat puder!
talk fungerar som torrt glidmedel för gummislangen, sunt förnuft och erfarenhet säger mig att den glider in lättare om det e glatt… 🙂
Quote:Med mjöl finns risken att du får ”ohyra” i kiten.
Peter…det e bara om man kör utan gummi det e risk för ”ohyra”!
-
walle wrote:Lyssna nu på stebe, han e gammal kiteboardåkere och inte badtunneförsäljare, och använd talk eller annat puder!
Har under några veckor lagat 3 drakar och stoppat tillbaka bladdern på alla 3 utan någon typ av glidmedel.Det som är viktigt är att du lägger ut den plant och matar inden så. Gjorde det med min son som är 8 år på ca 10 minuter.
Fattar inte vad du menar med att spricka?
Givetvis måste man ta det lite piano, detär ju inte nån dragkamp mot kiten!
Sedan pumpar du försiktigt första gången och känner så den inte är vriden.
Lite bilder på lagningar. Före ockh efter.
Sömmarna är inte de snyggaste då maskinen slutade sträcka undertråden.
Skulle gärna villa veta vad fuel 13 med grå tub varit utsatt för, staket eller?
Sista bilden var en riktig utmaning men även den flyger nu.
Tror att jag har bra koll och vet vad jag gör fast jag bygger ”världens bästa badtunnor”
Logga in för att svara.