Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › hur lång tid tar det att lära sig hoppa
-
hur lång tid tar det att lära sig hoppa
Publicerad av naish på 19 januari, 2004 vid 15:09tjena
Jag pratade med en kille precis och han sa att man kan lära sig hoppa efter en kitelektion stämmer detta??Jag själv svarade, jag tror det tar ca 3 månader. Vem har mest rätt han eller jag??//Naishan
patrikol svarade 21 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
en kiteklektion e nog lite optimistiskt… man måste lära sig att kryssa o hålla duktigt med kant innan det e lönt o hoppa.. sen hur långt det tar e väll väldigt individuellt men skulle tippa på att du har ´ganska rätt för medelsvenson..
-
De flesta av oss har nog hoppat redan första gången, av brädan och horisontellt längs vattnet, landat på magen och för första gången upplevt att läppen fladdrar under vattnet.
Nä, det är nog inte många som hoppar första gången. Men det är klart är lektionen tillräckligt lång så går det ju….
Men som med allt annat, med talang kan man komma långt! -
Själv började jag med en 16-kvadratare ute på en äng o hmm flög som satan, naturligtvis helt okontrollerat, så själva grejen att fara rätt upp e ju inte så svårt, däremot tar det la ett tag att vänja bort slänggungan
-
Har hållt på en säsong nu, och tycker inte att jag kan hoppa nåt vidare så det är nog väldigt olika.
Logga in för att svara.