Senaste nytt Forums Hur liten freeride kan jag ha?

• Hur liten freeride kan jag ha?

Publicerad av pontuss på 22 augusti, 2003 vid 12:29

Jag väger 90kg, 192cm lång och är i nybörjarstadiet. Hur liten bräda kan jag ha? Den ska givetvis inte sjunka när jag ställer mig på den eftersom jag är nybörjare och så vill jag kunna åka även fast det inte blåser så mycket (även om jag föredrar hårdare vindar).

anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mickez

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 12:41

Beror på hur mkt nybörjare du är…Men jag väger 70kg 187cm lång o kör på en 114L bräda…I svagare vindar skulle jag kanske vilja ha en lite större? vet inte hundra iom att jag inte har kört så länge eller i hårdare vindar….

Men om du vägde…90? lägg på minst 20L = 135-150L?..vet inte hundra laugh.gif

• nordgren

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 12:56

Jag väger 95 och är 192 lång och har en Fanatic Bee 135 liter, inga som hälst problem att dra rigg på, så något sådant kanske skulle passa på dig.

• pontuss

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 14:47

Så det här skulle funka?

Seatrend AllStar 62
    272x62cm, 135L
    Brädan inkl. DaKine stroppar, G10 freeride fena och boardbag
    3000kr

Han som säljer den kanske läser här för det vet jag att han gör grin.gif Men jag kollar med er också eftersom jag inte kan något och inte vill bli lurad smile.gif

http://www.basic-d.com/usedboard/99allstar62a.jpg
    Enda bilden jag hittade…

• nordgren

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 17:07

Jag vet inget om den brädan men om man kollar på måtten så är det nog en sådan du ska ha om du kan segla lite innan, du kan definitivt dra rigg på den. Hur gammal är den?
    Priset ser ok ut om den är ganska ny och fräsh, 99-00 eller framåt.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 19:14

Den är från 99, så det kanske är något att satsa på?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Hur liten freeride kan jag ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.