Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många bangar lördagens 5.3-segling på Torö/Dalarö?

  • Hur många bangar lördagens 5.3-segling på Torö/Dalarö?

    Publicerad av dude på 10 november, 2006 vid 16:36

    Det blir ju en fin dag på lördag och alla ni som bangar för att det var kallt de senaste dagarna går misste om något!

    Se bara på prognoserna:

    mikgruber svarade 17 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • philippos

    Medlem
    10 november, 2006 vid 16:39

    Kom ner till Varberg istället Niklas!

  • gurra1978

    Medlem
    10 november, 2006 vid 16:39

    Sluta bombadera oss med dina analyser nu Niklas:wink:

    Kolla in Torö här http://www.kulingvarning.nu

  • jesper_b

    Medlem
    10 november, 2006 vid 16:44

    Jag bangar inte….pga kylan. Skulle åka både till västkusten och Torö om det inte var för att jag har så otroligt mycket som måste hinnas med närmaste veckorna. Riktigt frustrerande när det är fina sidvindsdagar avlöser varandra. Ni får tokrippa åt mig här och där!

    /Jesper B

    PS: Så djädra kallt tror jag inte att det blir. Till och med över 10 grader mitt på dagen enl windguru.

  • dude

    Medlem
    10 november, 2006 vid 17:29

    Det är ju liksom så osäkert att åka ner till västkusten den här helgen. Men det kanske blir bra ändå. Det blir nog bra för er också 😉

  • militaren

    Medlem
    10 november, 2006 vid 21:31

    Vilken faller din lott på dude? blir det dalarö eller torö?

  • zoffe

    Medlem
    11 november, 2006 vid 09:45

    Nej det blir europa alltså skåne menär jag!

  • dude

    Medlem
    12 november, 2006 vid 00:30

    Tjena Micke, lotten föll på Torö. Längre ut i skärgården – där finns vågorna och där är kanske också vattnet lite varmare. Men främst av allt, på Torö finns den härliga naturen!

    Förlåt att jag inbillade mig att det skulle bli 5.3 med den prognosen – jag har visst glömt bort att det är sen höst-säsong, och då blåser det. Mer än prognosen säger i alla fall.

    Det blev en hård dag för sex stycken av oss med segel runt 4.7 där storlekarna 4.2 och 3.7 skulle passat bättre in. DaKine-handskarna håller värmen bra men krampen kommer i överriggat och obalanserat tillstånd… Bra hoppramper vart det, men främst av allt fanns det fina vågor att rida i on-hore-förhållanden!

    …är i behov av ett par nya varma och bra vinterdojjor – är det någon som har något att rekommendera vad går att hitta i storlek Euro 42 alt US 9?

  • militaren

    Medlem
    12 november, 2006 vid 10:13

    anade att du skulle dit. windguru lovade dock lite mer vind på dalarö och därför drog jag dit. blåste på riktigt bra där med. körde med överiggad 5,3. så det vart inte så mycket plattvatten som jag ville ha för att testa lite freestyle moves.

    Pro limits signature våtskor är att rekomendera. har inte fått mina fötter att frysa ännu och dom sitter riktigt bra på foten. (http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=16&pid=43)

    vi kanske ses nästa gång på vattnet.

    //Micke

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 november, 2006 vid 15:13
    Militären wrote:
    Pro limits signature våtskor är att rekomendera. har inte fått mina fötter att frysa ännu och dom sitter riktigt bra på foten. (http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=16&pid=43)

    Hur fungerar flärpen på sidan? Är det kardborrelåsning eller något annat? Kommer det inte in vatten där?

  • militaren

    Medlem
    12 november, 2006 vid 15:32
    Oregistrerad wrote:
    Militären wrote:
    Hur fungerar flärpen på sidan? Är det kardborrelåsning eller något annat? Kommer det inte in vatten där?

    Det är vanlig kardborrelåsning. det är inget som jag har upplevt. För mig klämde den åt på sidorna första gången jag använde dom men nu sitter dom som gjutna efter 3 surfdagar.

  • peppem

    Medlem
    13 november, 2006 vid 07:03

    Låter som du hade en fin dag på Torö, gissa vad en anna höll på med, jo som förra helgen….flyttning. Får se om det blir några mer vändor. Har ganska bra med tid att ta ut från jobbet så det ska inte vara problemet.

    Vad gäller dojor kör jag med rip curl 5 mm delade vid stortån grymt sköna, ok känsla för att vara så tjoca, har dock inte provat dem i riktigt kallt vatten ännu men det finns det ju tid till!
    /per

  • peppem

    Medlem
    13 november, 2006 vid 07:04

    om du är intresserad kolla med surfcompaniet om de har kvar några…

  • dude

    Medlem
    13 november, 2006 vid 08:27
    gurra1978 wrote:
    Sluta bombadera oss med dina analyser nu Niklas:wink:

    Kolla in Torö här http://www.kulingvarning.nu

    Juste beskrivning av Torö! Det var kul att se och läsa den. Men ni skulle kunna lägga till en bild på insidan när det rullar in vågor där :laugh: Det har vart grym vind på Torö nu under hösten och jag kommer inte att inte ta med 4.2an nästa gång. Funderar till och med på att alltid ta med 3.7an också. I beskrivningen kan ni ju lägga till att det är när det blåser 4.2 och mer som det verkligen kommer in vågor på insidan, där går liksom gränsen. Jävligt bra spotbeskrivningar ni har alltså!!

  • dude

    Medlem
    13 november, 2006 vid 08:31

    Tack för tipsen om dojjor. Jag siktar först och främst på att hitta ett par i Stockholmsområdet. Vi får se vad det blir.

  • canoya

    Medlem
    13 november, 2006 vid 15:08

    Kolla påvindsurfing.se efter Atan Polar 7mm. Grymt varma!

Sida 1 av 2

Diskussionen ‘Hur många bangar lördagens 5.3-segling på Torö/Dalarö?’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur många bangar lördagens 5.3-segling på Torö/Dalarö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.