Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många har fått rutorna sönderslagna i JP?

  • Hur många har fått rutorna sönderslagna i JP?

    Publicerad av gadget på 21 september, 2010 vid 17:26

    För några veckor sedan var det någon idiot som drog en sten igenom båda sidorutorna på min bil och genom bakrutan på bilen bredvid.
    En vecka efter när jag åkte förbi stod en stackare med en sönderslagen bakruta och plockade glas.
    Idag var det 2 bilar.
    Jag har sett glassplitter vid flera olika tillfällen.
    Alla har stått parkerade i JP och vid olika tider och veckodagar.
    Hur många fler är det som råkat ut för detta och hur fan får man fast idioten/idioterna som är skyldiga?

    nolcap svarade 12 år sedan 31 Medlemmar · 49 Svar
  • 49 Svar
  • sourra

    Medlem
    21 september, 2010 vid 19:47

    Idioter. Rigga kamera i skogen som filmar bilarna.

  • junksurf

    Medlem
    21 september, 2010 vid 20:04

    Verkar ju vara någon som bara vill sabotera.
    Komunen eller nån har ju lagt ut stenar så att man inte kan pakera ut efter vägen. Säkert efter att någon har gnällt. Nån som känner till om de finns folk som inte vill ha kitare där?

  • gadget

    Medlem
    22 september, 2010 vid 03:49
    sourra;632279 wrote:
    Idioter. Rigga kamera i skogen som filmar bilarna.

    Jag var inne på det men dels så tror jag det är olagligt och dels är jag rädd för att pga att det är olagligt så skulle inte polisen kunna använda sig av materialet ändå.
    Men det är klart, ett reg.nr på den skyldige så kan han ju se fram emot krossade rutor på sin bil en bra tid framöver…

  • lasurf

    Medlem
    22 september, 2010 vid 05:18

    Hej Rikard
    en kille har hört av sig till mig blev bestulen på en 555 nobile kite söndagen för 14 dagar sen
    vet nån nåt om hans kite Ring Ulf på tel 070-594 94 63

  • jakobb

    Medlem
    22 september, 2010 vid 09:34
    Junksurf;632286 wrote:
    Verkar ju vara någon som bara vill sabotera.
    Komunen eller nån har ju lagt ut stenar så att man inte kan pakera ut efter vägen. Säkert efter att någon har gnällt. Nån som känner till om de finns folk som inte vill ha kitare där?

    känns lite långsökt att man skulle sjunka så lågt bara för att man inte vill ha kitare där 🙂

  • sourra

    Medlem
    22 september, 2010 vid 10:23

    Kan det verkligen vara olagligt att filma sin egen bil utomhus? Ifall det är några aspekter med att man inte får ha en obemannad kamera är det ju bara att säga att du stod bakom kameran. Fan, såna där idioter vill man ju bara överraska och göra tusen nålar på.

  • acemattias

    Medlem
    22 september, 2010 vid 13:28

    Ingen tvekan om att det finns individer kapabla till att krossa rutor eller varre bara for att skramma ivag folk/kitare fran ¨sitt¨ revir.
    Det finns sjukare stollar an man anar, se bara pa grannfejden.

  • davids

    Medlem
    22 september, 2010 vid 14:07

    Sinnes! Ja fan då får man hålla sig borta från JP då…

  • cajan

    Medlem
    22 september, 2010 vid 14:44

    Ravlunda.Brädseglaren parkerade bilen och gick ner till stranden för att kolla hur vågorna rullade in.
    När han kom tillbaka till bilen några minuter senare var hans bräda borta. Även torrdräkten stals av en okänd gärningsman.

    – Det stulna betingar ett värde på omkring 10 000 kronor, berättar Claes Ekman vid polisen.

    Stod i Ystads Allehanda i dag
    Sådana finns där skottpengar på !!!

  • junksurf

    Medlem
    22 september, 2010 vid 15:49
    jakobb;632330 wrote:
    känns lite långsökt att man skulle sjunka så lågt bara för att man inte vill ha kitare där 🙂

    Visst är de långsökt.. Men vet ju aldrig vad som triggar en knäppskalle.. Personen som har detta som hobby har ju uppenbarligen sjunkigt rätt lågt..

    Förslag på surf buss 😉

  • sourra

    Medlem
    22 september, 2010 vid 19:39
  • gadget

    Medlem
    23 september, 2010 vid 03:46

    Skulle kunna köpt den bara för att kepsen var så snygg… 😀
    Det är dessutom tydligt att det handlar om ren skadegörelse för inga av de bilar jag känner till har fått något stulet. Min lilla GoPro finns med i kommande besök, hoppas bara att man lyckas tajma det rätt…

  • pjoter

    Medlem
    23 september, 2010 vid 13:52

    haha, jag behöver en gopro, vart tänkte du lägga den? 🙂

    Förutom det sidospåret så är det grymt surt med bilarna, plocka glas är inget man drömmer om som avslutning på surfet.

    Ingen som känner nån paintballsnubbe som vill extraknäcka lite?

  • peter_nilsson

    Medlem
    23 september, 2010 vid 21:15

    Det är förmodligen en och samma kille, (förmodligen en fågelskådare).
    Man borde turas om att ha en vakt där när man kitar. Gömd, så man kan fånga fanskapet när han gör det.

  • above_the_law

    Medlem
    24 september, 2010 vid 06:31
    peter_nilsson;632594 wrote:
    Det är förmodligen en och samma kille, (förmodligen en fågelskådare).
    Man borde turas om att ha en vakt där när man kitar. Gömd, så man kan fånga fanskapet när han gör det.

    Glöm inte att ha våtdräktshuvorna på när ni mular den där ormen!
    Dags att ta saken i egna händer, för “Kling & Klang är latmaskar”… Fråga Kapten Röd!

    Filma sedan hela skeendet och lägg sedan upp på fågelskådarforumet från okänd IP-adress och visa vad som händer när man djävlas med “sådana där huligansurfare”, ha ha:wink:!:santa:

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur många har fått rutorna sönderslagna i JP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.