Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur säkrar jag kiten på stranden?

• debkausf

Medlem
    5 september, 2008 vid 14:47

Om stenen har lite storlek rekommenderar jag att borra ett 30 cm djupt hål med en motorcobra och slå i en bergsstagsögla med en slägga!! Funkar alltid!

• peter_n

Medlem
    5 september, 2008 vid 19:36

@Haze 497045 wrote:

Påse med sten funkar ju eller hur? Som jag skrev förut?

Låter bra. Särskilt i kombination med pizzakartong.

• peter_n

Medlem
    5 september, 2008 vid 19:37

@Yann 497048 wrote:

Tänk på att när det brallar på rejält så duger det inte att lägga något på duken bara. Det fick jag erfara i Apelviken när jag lagt tång hela vägen bakom LE på duken och draken ändå stack iväg. Hundkrok är det bästa eller i alla fall något som tynger ner LE och stannar på plats.

Tack för infon. Bra att veta.

• kasimir

Medlem
    5 september, 2008 vid 19:38

Sten, sax, påse brukar funka fint också när inte common sense går att applicera. Lägg dock stenen och saxen i påsen om du skall lägga dem på kiten.

• eddie

Medlem
    6 september, 2008 vid 07:52

Underbar trad!!!

Mer sadant!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA