Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur stark vind för att lyfta ?

• Hur stark vind för att lyfta ?

Publicerad av heerbie på 20 juli, 2009 vid 20:17

Tja, undrar lite hur stark vind det behövs för att man skall lyfta från vattnet och kunna börja hoppa om man kör med en 13,5:a och väger runt 77 kg ??

Ha de gott ! // richard

sourra svarade 15 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • egget_

Medlem
    20 juli, 2009 vid 20:18

Lika stark vind som det krävs för att överhuvudtaget köra – kan du köra kan du hoppa.
    Nånstans i krokarna kring 6-7 m/s beroende på hur stor din bräda är. Har du en stor bräda kan du förmodligen köra lite tidigare.

• roland

Medlem
    20 juli, 2009 vid 20:19

6m/s…..

• skotten

Medlem
    21 juli, 2009 vid 09:58

I think tetras is the dude that should be posting in here and not me

• sourra

Medlem
    21 juli, 2009 vid 10:32

Jag kör en 13.5 och väger ca 75 kg. Med en hederlig 134-bräda och 24m linor kommer jag igång vid ca 5 m/s men då är det bara fråga om att höjda i 10 vändor, tricka en gång och sen höjda 10 vändor igen. Vid 6 och uppåt är det betydligt bättre ös.

• blackadder

Medlem
    21 juli, 2009 vid 18:06
    sourra;560533 wrote:
    … Vid 6 och uppåt är det betydligt bättre ös.

Ös skulle jag nog säga att det blir först uppåt. Men då väger jag ju en konferensmage (10kg) mer än du sourra.

• gadget

Medlem
    21 juli, 2009 vid 19:04
    sourra;560533 wrote:
    Jag kör en 13.5…

…körde…
    du är ju invalid nu ju…

• sourra

Medlem
    21 juli, 2009 vid 21:09
    Gadget;560590 wrote:
    …körde…
    du är ju invalid nu ju…

Fan, det hade jag glömt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur stark vind för att lyfta ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.