Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur tight fit på boots (closed toe)?

• lima-ko

Medlem
    24 mars, 2012 vid 10:46

Beställde som sagt både 42 och 43, har dock inte fått de än, men det känns som jag kommer köra på 42:an. Mina fötter mäter 27,1 samt 27,2 cm sist jag mätte.

• ninoh

Medlem
    24 mars, 2012 vid 11:10

tja, har hittat ett par ronix one 2011 strl 9 (42). funderar på att beställa på vinst och förlust, har strl 42 2/3 i vanliga skor, någon som testat som tror att det blir bra? vill ha ett par som jag kommer köra utan sockor i på sommaren då mina gamla är lite stora..

edit:: är lite blind, såg svaret ovanför nu, känns som svar på frågan, strl 9 borde sitta bra.

• jonty

Medlem
    5 maj, 2012 vid 14:29

Finns det något knep för att lättare slinka ner i bootsen? Typ diskmedel/såpa, handcreme, solskydd, glidmedel, WD40:P…?

• lima-ko

Medlem
    5 maj, 2012 vid 16:12

Nu har jag fått mina boots, 42 (US 9/Japan 27) visade sig vara en dubbelstorlek 41-42 så den blev alldeles för jäkla tight. Det hade förmodligen gått om jag bakat linern med en stor tåhätta men 43 (US 10/Japan 28) satt så pass bra att jag inte bemödade mig med detta.

Har inte kört de i vatten än men den första reaktionen är att de är sjukt bekväma, riktigt smidiga att spänna åt och de väger typ ingenting.

Jonty: en sprayflaska med såpavatten borde lösa biffen för dig.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur tight fit på boots (closed toe)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.