Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hyfsad vind-statistik!

• Hyfsad vind-statistik!

Publicerad av rune-l på 10 november, 2010 vid 19:25

http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_mindelo.htm

Kanske fel att stirra sig blind på sådan här statistik, men om det stämmer ser det ju bra ut för vinterhalvåret.

Är det någon som testat São Vicente (där Mindelo ligger) som alternativ till de andra öarna Sal och Boavista (Cap Verde). Det skall finnas två kite-stränder om man kollar.

Det verkar krångligare att ta sig till São Vicente om man jämför, lite dåligt med charter, men om någon har erfarenhet så får ni gärna dela med er.

sourra svarade 14 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • m3lk3r

Medlem
    10 november, 2010 vid 20:24

Jag tycker din post statistik är roligare 😀

• pepa

Medlem
    10 november, 2010 vid 20:56

Sök på forumet så hittar du massor av info om öarna. Vassego!

• sourra

Medlem
    11 november, 2010 vid 00:01

Har bara varit på Sal och Boavista. Sao Vicente tror jag man måste flyga inrikes till vilket tydligen är en spännande upplevelse. Det verkar finnas en del spots om man kollar http://www.kitebeaches.com/kitesurf/region/sao_vicente.html och jag tror prisläget är ett helt annat på den ön.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hyfsad vind-statistik!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.