• arnolderik

Medlem
    25 april, 2004 vid 09:54

Svar till:

Kites hit eller kites dit, vad är bäst?! EH-hypen är ju en ren marknadsföringskupp, good business helt enkelt!

Sveriges EH-chef är ju helt enkelt en jaevligt duktig kille på att marknadsföra sig själv och vilken produkt han än väljer, å ”kidsen” hugger direkt, måste ju vara med om denna ”revolutionerande” nyhet.Kitesen är skitfina, det är ingen som blir lurad, men det är samtidigt kul att se denna masspsykos! 95%(kanske 60!) av alla kitare i Sverige hakar på direkt, de har som Peps säger inte hårdtestat övriga märken under vintern och kunnat bilda sig en subjektiv uppfattning om vad som är bättre eller sämre. Dessutom spelar det för oss, det stora antalet ”medelriders” ingen roll, vi kommer inte att bli bättre för att vi väljer den senaste prototypen som nu ska gälla i sju veckor. Jag lovar att finns det bara vind så hade det gått lika bra med en två år gammal Fuel/ARX etc. i någon av de mindre storlekarna, du vänjer dig vid en viss känsla och sen tycker du det e gött du kommer att flyga och köra fort som aldrig förr, EH, Cabrinha eller Naish….
    …men som sagt det handlar om ha det senaste och den som dör med flest/senast prylar vinner.. wink.gif

Kör hårt mina vänner, njut söndagsfriden….

/tattojack

”Act a fool – dont need to be cool
    pissed off too and breaking the rules” Flynn

[/ QUOTE ]

Där satt den!!!!

Helt givet att alla dagens kite märken duger till oss alla.
    Det är lite skrämmande bara att se hur alla köper snubbens promotion, lite sköna bilder från South A och Dominikanska, coola inlägg på Steffo, å duktig på att åka. mAO många vill va som han se ut som han… Konstigt är att ingen av dom bästa på world pro tour eller vad det nu heter kör med EH!! (vad jag sett å vet)Jag tycker att alla här ska inse att det handlar om att ha kul!! inte om vem som har det mest hypade och collaste kitsen. Fan! många kommer aldrig ens bli i närheten så duktiga som proffsen va för 3 år sen på dom prylarna som fanns då.

Ha kul!! grin.gif

• skanepaul

Medlem
    25 april, 2004 vid 09:55

Word!

• patrikol

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:09

Helt klart men visst är det kul att se vad inlägg på ett forum kan få för genomslag på en Kitemarknad. Svårt för oss som inte är så duktiga att säga emot Rambo om han säger att en grej är bra eller dålig men Bla.. Peps och Anna har ju stämmt i bäcken lite då och då så det är ju bra om andra duktiga kiteare säger vad dom tycker. Sen att Rambo förser oss med fantastiska bilder och hopp med för den delen är ju bara bra för oss alla. Dom flesta här på Steffo vet förhoppningsvis att det är Rambo som tjänar pengar när någon köper en EH kite.

• rambo_johnson

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:18

Svar till:

alla har ju sin smak…

[/ QUOTE ]

precis landsbroder och delad e den precis som rhöööva

• pepa

Medlem
    25 april, 2004 vid 10:19

Svar till:

Peps och Anna har ju stämmt i bäcken lite då och då så det är ju bra om andra duktiga kiteare säger vad dom tycker.

[/ QUOTE ]

Jag tycker: EH, bra kites. Cabrinha, ännu bättre. Min egen subjektiva bedömning. Men ni som ska köpa och är osäkra på märke, PROVA PROVA PROVA!!!!

• hengo

Medlem
    25 april, 2004 vid 11:43

Håller med. det är bara testa som gäller!

Förstår inte riktigt vad det är som är så konstigt vad det är så konstigt… …Om denna inom kitevärlden kända och berömnda man Eric Hertsens sätter ihop en egen (jevla bra)kite efter att desginat Best och Liquid-Force, därefter säljer den till ett lågt pris över hela världen så är det ju inte kontigt att folk nappar på erbjudandet? eller? vad jag vet så är de de billigaste kitesen i Sverige, sen att de flesta man pratat med tycker att det är bland det bästa hör inte hit grin.gif grin.gif

• muddy

Medlem
    25 april, 2004 vid 12:30

Svar till:

Följer detta med intresse och kan konstatera att det är många som vill ha en del av kakan.
    Kan nån vänlig själ förklara för mig vem det är som säljer/representerar vad när det gäller EH o Best kites.
    Tycker detta är rörigt, sen är det väl inget snack om att märket är hypat. Vissa trådar är ju som att kika in på ett väckelse möte där den ene efter den andre inte vet hur det skall bete sig för att inte kissa ner sig. Det är väl skit bra om kiterna är bra men det blir inte trovärdigare för att man håller på att tjata hål i huvet på folk.
    Jag har jobbat ett antal år med försäljning och marknadsföring och en gyllene regel är att man talar aldrig illa eller negativt om en konkurerande produkt även om den är skit kass och alla vet om det. Det är en trovärdighets fråga och gör man det blir man inte långvarig. Representerar man ett märke så kan man hissa det till skyarna eller sänka det i hamnbassängen men konkurerande produkter är man tyst om, och är man inte det så lyssnar åtminstone inte jag.
    Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om att personer med kommersiella intressen är inne och skriver på forumet.
    Nu är kite Sverige litet men ursprungstanken var nog att vanliga användare skall utbyta tankar och ideér och företag som vill nå oss skall annonsera.
    Tråkig och korrekt!
    Kommentera gärna, intressant att höra vad andra tycker.

Det var intressant att det går att sälja kiter minst 3000:- billigare än andra märken. Med andra ord så borde det gå att köpa en kite motsvarande Nitro 14m2 för max 7300:- och inte 10300:-, eller? Den som vet var kan väl posta en länk för jag är intresserad.

Hade för övrigt, alla vindprognoser till trots skön surf i Björkäng under lördag em….

[/ QUOTE ]

Best Kiteboarding har i dagsläget INGA återförsäljare i Sverige, men söker på flera orter efter rätt företag med rätt personer. Att köpa via nätet är fortfarande en säker och bra metod, men inom kort kommer man kunna handla Best-produkter i affärer eller via svenska hemsidor.

Mvh.

Christian

• pet

Medlem
    25 april, 2004 vid 12:34

Nu hypas det igen, ju, i och med denna tråden:)

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2004 vid 13:23

tycker gott ni kunde betala Mr Steffo när ni använder forumet för att promota på det sättet…

• samhansson

Medlem
    25 april, 2004 vid 16:11

EH-Tricket e bättre än Hund-Tricket

• samhansson

Medlem
    25 april, 2004 vid 16:13

2 meningslösa bilder.
    Ingen vind..Ingen vind..Ingen vind.. Ingen vind..

• backe

Medlem
    26 april, 2004 vid 04:41

EH är helt sjukt poppis här på Gotland. Alla lokals som kör LEI kör EH faktiskt. Otroligt att ett märke kan komma så starkt på så kort tid.

• rambo_johnson

Medlem
    26 april, 2004 vid 06:54

bra grejer..men det bästa har inte kommit än…

• patrikol

Medlem
    26 april, 2004 vid 08:19

Alla locals! wink.gif Hur många är ni två? smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 april, 2004 vid 09:18

north rhino 04 säger jag baaaraaa…utan att vara sponsrad eller ha några som helst intressen i north…

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.