Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i morgon Varberg

  • wakenils

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 16:13

    är isen borta??

  • debkausf

    Medlem
    8 mars, 2011 vid 18:43
    WakeNils;648822 wrote:
    är isen borta??

    Isen ligger kvar på knäknäckardammen men på vågspotet är det fritt.

  • above_the_law

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 09:39

    I´m on my way dudes. Ses där om det inte är alltför bra vågsurf i Åsa på väg ner…

  • mat

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 10:40

    VAD FAN! Snö storm nu i Varberg….

  • debkausf

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 19:12

    Fin kväll i laajet. Imorgon blir det 5:a riggar 16.20 om nån mer e på. Skönt att vindsurfarna inte vågat sej ut än.

  • byguy

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 00:18

    är isen borta så även en gubbe kan ta sig i vattnet?

  • above_the_law

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 09:01
    Mat;648916 wrote:
    VAD FAN! Snö storm nu i Varberg….

    Ja, men det var sjukt bra mellan kl 14-16, sen kom solen och då la det sig rätt snabbt.
    Låg lite isklumpar in mot hamnen men ute vid norra delen och stenen var det epic ett tag:-)!
    Körde tyvärr sönder en bräda vars laminering släppte helt på ett område av 2 kadrat-decimetrar, med det var det värt…

    Idag kör vi igen efter kl 12 boys!!!
    Vilka är på förutom jag och Magnus J?
    /Nicco

  • pepa

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 11:13

    Jag är i Villanäs vid 14-tiden!

  • debkausf

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 17:56
    byGuy;649039 wrote:
    är isen borta så även en gubbe kan ta sig i vattnet?

    Det blir snabbt bättre nu. A-bay var nästan helt rent idag, igår blev det dock några titanic-volter. Mest troligt blir det en kvälls-session imorgon med. Om någon e på slå gärna en pling 0706 842270.

  • sl0k

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 20:00

    Funderar på att sticka från jobbet i gbg vid lunch imorgon och sticka ner till Varberg om det nu är hyfsat isfritt. Hur ser det ut i ex Björkäng?

  • above_the_law

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 20:59
    sl0k;649133 wrote:
    Funderar på att sticka från jobbet i gbg vid lunch imorgon och sticka ner till Varberg om det nu är hyfsat isfritt. Hur ser det ut i ex Björkäng?

    Vad ska du till Björkäng o göra? Isfritt i A-bay ända in nedanför Surfers C. Lite is flyter i norra delen men ingen fara så länge du inte blir spolad och indragen i skiten för dom är tunga och hårda;-)

  • byguy

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 08:16
    debkåusf;649112 wrote:
    Det blir snabbt bättre nu. A-bay var nästan helt rent idag, igår blev det dock några titanic-volter. Mest troligt blir det en kvälls-session imorgon med. Om någon e på slå gärna en pling 0706 842270.

    Var du i a bay igår? Jag var i läjet på kvällen, fick vada genom en del is.

  • mat

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 12:00
  • above_the_law

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 12:25
    byGuy;649169 wrote:
    Var du i a bay igår? Jag var i läjet på kvällen, fick vada genom en del is.

    Ah, men behöver du inte om du går ut vid Svartkärsvägen… Var där i förrgår och fick bättre session än igår fram t o m kl 16 i a f… Helt ok vert på vågen för den som vågar köra vid norra viken/stenen.

  • above_the_law

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 12:34
    Mat;649193 wrote:

    Fina foton Mat, men nu är det dags att du drar på dig gummit igen broder:-)

    Var inte min dag igår… Lyckades invertera kiten på FÖRSTA riktiga vågen vid norra udden, fick ok surf i ca 5 min, sedan gick jag in för att fixa linorna. Då droppade vinden och efter det kunde jag knappt höjda ut till udden igen med min 7 kvm C-kite. Så fort man tog en våg så var man så långt ner i viken att det inte gick att ta sig ut igen… suck. Drog dessutom in i några tjocka men rel små isbollar så att ytterligare en thruster lossnade… Som tur var inte vänsterfenan denna gången dock. Tur i oturen, ha ha.

    Prognosen sa ju att det snarare skulle öka, så hade även riggat 5:an på stranden innan, men skulle ju ha kört 9 eller t o m 11 kvm och haft den lite fetare brädan jag trashade igår för att kunna göra något vettigt med vågorna:-(.

    Nåväl, kul att va på vattnet med sköna dudes:-)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing i morgon Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.